محمود ثمینی : انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند


محمود ثمینی : انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جلسه با اعضای مجمع خط امام(ره) در استان، بیان کرد: احزاب در نظام‌های مردم سالار نقش تعیین‌کننده‌ای در جابه‌جایی و توزیع قدرت دارند و موجب اعمال حاکمیت مردم در ارکان مختلف نظام سیاسی می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمود ثمینی گفت : احزاب به‌عنوان کنشگران سیاسی در فرایند تحرک و نشاط جامعه نقش‌آفرین هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تاکید کرد: تحرک و فعالیت احزاب به‌ویژه در ایام انتخابات در میزان مشارکت سیاسی جامعه مؤثر است.

دکترثمینی اضافه کرد: احزاب از ظرفیت و پتانسیل مناسب برای بسیج و تهییج افکار عمومی برخوردارند و می‌توانند مشارکت توده‌ای مردم را به مشارکت فعال در عرصه انتخابات تبدیل کنند.

ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند


وی یادآور شد: احزاب با ایجاد انگیزش، فرصت‌هایی را برای معرفی نامزدها و برنامه‌های آنها و نیز ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند فراهم می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه نقش و کارکرد احزاب برای نظام سیاسی بسیار جدی و سرنوشت‌ساز است، گفت: آن‌ها می‌توانند با ایجاد شور و حماسه، حضور مردم را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به منصه ظهور رسانده تا یک بار دیگر این حضور در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

دکترثمینی با تاکید بر اینکه ما به عنوان مجری انتخابات رعایت اصل بی‌طرفه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و بی‌طرفی رکن اصلی ارتباط مردم و جامعه با دولت‌ها است، افزود: انتخابات بیانگر اهمیت دادن به شعور سیاسی مردم و حقیقت عزم حضور مردم در صحنه را نشان می‌دهد.

انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند
وی با اشاره به اینکه انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند، افزود: در این راستا نظر، رأی و حضور حداکثری مردم در انتخابات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید بتوانیم در انتخابات پیش رو فضایی ایجاد کنیم تا تمام آحاد مردم، گروه‌ها، احزاب سیاسی حضور حداکثری داشته باشند.

46

کد خبر 1334397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403