آغاز گازرسانی به 28 روستای تالش


آغاز گازرسانی به 28 روستای تالش

آستارا - ایرنا - عملیات اجرایی طرح گازرسانی به 28 روستای ییلاقی و کوهستانی تالش، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

فرماندار تالش روز شنبه در بازدید از مسیر لوله گذاری گاز در روستای کیشون بن این شهرستان اظهار کرد: این بزرگترین طرح گازرسانی در استان گیلان است و با تکمیل آن، ۲۸ روستای ییلاقی تالش با حدود سه هزار خانوار از گاز بهره مند خواهند شد.
سید عیسی مهدوی افزود: برای اجرای این طرح بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و ۱۸۷ کیلومتر لوله گذاری و اجرای ۴۶ کیلومتر خط تغذیه، از مراحل این طرح است و لوله گذاری از مسیر کیشون بن به روستاهای کوهستانی آغاز شده است.
وی ادامه داد: با این طرح گازرسانی موسوم به خوشه مریان؛ روستاهای آق اولر، مریان، مکش، تندبین، ناوان، کبودمهر، قلعه بین، دیزگاه، نماهونی، حسن دایرمان، تنکاب، بره پشت، کولانه، شیله وشت، سیناهونی، کسم جان، زربیل، سیله سر، ماشین خانه، کیشون بن، لمیر، رزه، سرداب خانه پشت، قلعه چال، مثلاکوه، لرون و لر از گاز بهره مند خواهند شد.

فرماندار تالش گفت: دولت به توسعه و عمران روستاها توجه ویژه دارد و با تکمیل و بهره برداری از این طرح بزرگ گازرسانی، میزان بهره مندی از گاز در تالش به ۹۷ درصد خواهد رسید.

مهدوی در اوایل آبان ماه امسال از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به ۲۸ روستای شهرستان تالش خبر داده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین