16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل آماده سرمایه‌گذاری شد


16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل آماده سرمایه‌گذاری شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: از مجموع 19 شهر صنعتی استان ، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در 16 شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است.

محمد اهلی روز جمعه در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال و مشکل‌دار شهرک صنعتی خلخال افزود: ارائه خدمات مناسب به بخش تولید و هدایت پروژه‌های عمرانی، مستلزم دستیابی و تامین منابع مالی است که در این راستا، منابع مالی خوبی در نظر گرفته شده که پس از اجرای این طرح‌ها، تحولی عظیم در زیر ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اتفاق خواهد افتاد.

او یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: ایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی در توسعه، آماده سازی، بهبود و استقرار واحدهای تولیدی نقش مهمی دارد و این شرکت از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز واحدهای صنعتی استفاده خواهد کرد.

او اظهارکرد: شرکت شهرک‌های صنعتی همواره تلاش کرده تا بستر مناسبی را برای رونق تولید و صنعت و ارائه خدمات مطلوب در شهرک‌های صنعتی فراهم کند تا واحدهای صنعتی با ایجاد تولید و فراهم کردن زمینه اشتغال، تاثیر مثبتی بر رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: ۳۴ درصد از مجموع واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در شهرک‌های صنعتی این استان راکد و غیرفعال هستند.

وی بیان‌کرد: برای ۵۵۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۳۴ درصد از مجموع این واحدها به علل مختلف از جمله مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش ،تحولات اقتصادی ناشی از تحریم و تورم ، مشکل تامین مواد اولیه و یا مشکل بازاریابی و فروش به حالت رکود و تعطیلی درآمده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۶۳ درصد واحدهای اقتصادی و تولیدی استان فعال هستند، خواستار تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری برای بازگرداندن دوباره واحدهای تولیدی راکد با حل مشکل حقوی ،بانکی و سرمایه در گردش آنها به چرخه کار و تولید شد.

اهلی گفت: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی در حال حاضر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی و بخش خصوص نیز موجود است که یکی از این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برای پنج شهرک دیگر نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

او همچنین افزود: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل هستند که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید و با توجه به نیاز مردم منطقه به حل مشکل بیکاری تلاش می‌شود.

وی به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی خلخال از جمله اجرای روکش آسفالت معابر شهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: حتی در صورت تخصیص ۴۰ درصدی از اعتبارات منظور شده امسال، بسیاری از مشکلات زیرساختی این شهرک برطرف خواهد شد.

او از فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی گزاز و هشجین خلخال خبر داد و افزود: امسال برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این ۲ ناحیه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و با ایجاد زیرساخت‌های پیش‌بینی شده زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال در این نواحی صنعتی فراهم خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!