وانگ ژئو: آزادی من، نشانه پیروزی دیپلماسی بر اختلاف میان دولت‌هاست


وانگ ژئو: آزادی من، نشانه پیروزی دیپلماسی بر اختلاف میان دولت‌هاست

تهران - ایرنا - خانواده وانگ ژئو تبعه ‌آمریکایی که اخیرا در جریان تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن، از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شد، در بیانیه ای آزادی خود را نشانه پیروزی «دیپلماسی و انسانیت» بر «اختلاف میان دولت‌ها» دانست.

وانگ و خانواده اش در این بیانیه که از سوی نیویورک تایمز منتشر شده، آورده است: از همه دولت ها، اشخاص حقیقی و سازمان هایی که به آزادی من کمک کردند، قدردانی می کنم.

این نخستین بیانیه صادره از سوی وانگ ژئو پس از آزادی او است.

وانگ در بخشی از بیانیه اش آورده است: خوشحالی من از آزادی ام کامل نشده است چراکه هنوز هستند انسان هایی که همچنان بی گناه پشت میله های زندان اند و خانواده هایشان چشم به راه بازگشت عزیزانشان نشسته اند.
در بیانه این خانواده چینی-آمریکایی آمده است: ما از همه رهبران جهان می خواهیم دست به دست یکدیگر داده و به حکم نوع‌دوستی؛ یک تفاهم و زمینه مشترک برای آزادی تمام زندانیان سیاسی در اسرع وقت پیدا کنن.
این بیانیه تاکید دارد: هرکجا اراده باشد، راهی هم هست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز 16 آذر با حضور در زوریخ سوئیس دکتر مسعود سلیمانی را که به مدت 14 ماه در زندان های آمریکا به سر می برد، تحویل گرفت و به کشور بازگرداند.

وانگ ژئو: آزادی من، نشانه پیروزی دیپلماسی بر اختلاف میان دولت‌هاست

همچنین براساس تصویب شورای‌عالی امنیت ملی وانگ ژئو شهروند چینی آمریکایی که به جرم جاسوسی د ر زندان های ایران به سر می‌برد، براساس رافت اسلامی آزاد و از طریق میانجی گری مقام های سوییسی به آمریکا بازگشت.

پس از تبادل این دو زندانی، ظریف در توئیتی نوشت "آماده تبادل فراگیر زندانیان هستیم و توپ در زمین آمریکا است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...