استاندار: آذربایجان‌غربی ظرفیت تامین 30 درصد از لبنیات کشور را دارد


استاندار: آذربایجان‌غربی ظرفیت تامین 30 درصد از لبنیات کشور را دارد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان در بخش دامپروری و صنایع تبدیلی کشاورزی، گفت: این استان در صورت حمایت از بخش خصوصی و ورود فعالان این بخش به صنعت دام، توان تولید 30 درصد از لبنیات کشور را دارد.

محمدمهدی شهریاری روز سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) بر ضرورت تکمیل زنجیره شیر و لبنیات استان تاکید کرد و افزود: در صورتی که از احداث گاوداری‌های بیش از ۱۰ هزار راس حمایت شود، ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان قابلیت ایجاد اشتغالی پایدار در این حوزه را دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت بالای استان در حوزه صنایع تبدیلی و دامپروری می‌تواند زمینه‌های اشتغال جوانان را نیز فراهم سازد.
وی تقویت و حمایت بیشتر از شرکت شیر پگاه استان را خواستار شد و افزود: دستور لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه پگاه سلماس به خصوص در بخش حل مشکل تامین آب نیز صادر شده‌است.
مدیرعامل صنایع شیر ایران(پگاه) نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه دامپروری، گفت: از سرمایه‌گذاری و حمایت از صنعت لبنیات در استان استقبال می‌کنیم.
عبداله قدوسی افزود: روزانه سه هزار و ۵٠٠ تن شیر توسط پگاه از دامداران این استان خریداری می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای فرآوری شیر در کشور ادامه داد: آذربایجان‌غربی در مباحث فرهنگ کار و مسئولیت اجتماعی جزو استان‌های برتر کشور است و سرمایه‌گذاری در این استان در مدت زمان کوتاه منجر به نتیجه و سودآوری می‌شود.

آذربایجان‌غربی با دارا بودن ۵۱۳ هزار راس دام سنگین و سه میلیون و ۷۶۹ هزار راس دام سبک به همراه ۶۷ هزار راس شتر و سایر تک‌سم‌ها یکی از قطب‌های تولید گوشت در کشور بوده و برابر اعلام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تولید سالانه شیر استان ۳۴۲ هزار تن، گوشت ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن، ۹ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ و هفت هزار و ۸۰۰ تن مرغ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر