سود «رفاه» 25 درصد رشد کرد


سود «رفاه» 25 درصد رشد کرد

پول نیوز - با وجود آن که «رفاه» دیر گزارش داد اما؛ عملکرد این فروشگاه، خبر از رشد سودآوری می دهد.

سود «رفاه» 25 درصد رشد کرد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «فروشگاه های زنجیره ای رفاه» بالاخره پس از وقفه ای طولانی مدت و با گذشت زمان بسیار زیاد، گزارش عملکرد 9 ماهه منتهی به تیر ماه سال 98 را منتشر کرد.


بر اساس گزارش منتشر شده، این شرکت در مدت مذکور موفق به تحقق 829 ریال سود برای هر سهم شده که در مقایسه با 9 ماهه سال مالی 97، رشد مطلوب 25 درصدی را نشان می دهد.


درآمدهای عملیاتی «رفاه» طی 9 ماهه منتهی به تیر سال 98 جهش فوق العاده ای داشته و توانسته از رقم درآمدهای 12 ماهه سال مالی 97 عبور و به رقم 34 هزار و 457 میلیارد ریال برسد.


نکته دیگر در گزارش این شرکت، افزایش 82 درصدی هزینه فروش، اداری و عمومی است و از آن جا که جزئیات صورت های مالی در دسترس نیست، احتمال می رود اغلب این میزان رشد ناشی از افزایش هزینه تبلیغات باشد.


«رفاه» 255 و 282 میلیارد ریال از سایر محل های عملیاتی و غیرعملیاتی درآمد کسب کرده است.


در نهایت، تا دوره 9 ماهه سال مالی 98 این شرکت فروشگاهی با سرمایه اسمی 450 میلیارد ریال، بالغ بر 832 میلیارد ریال سود انباشته دارد.


نگاهی به صورت جریان وجه نقد نشان می دهد که جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت‌های عملیاتی در دوره یاد شده 98 درصد رشد داشته و به رقم 2447 میلیارد ریال رسیده است. این به معنای آن است که فعالیت های عملیاتی «رفاه» در جهت مناسب حرکت کرده و برای شرکت آورده مطلوب به همراه داشته است.
از سوی دیگر، در بخش فعالیت‌های سرمایه گذاری با خروج وجه نقد مواجه شده که به معنای سرمایه گذاری های جدید است و در واقع، بخشی از وجه نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی را در بخش های دیگر سرمایه گذاری کرده است.
از آن جا که در بخش فعالیت های تأمین مالی هیچ رقمی مشاهده نمی شود، می توان چنین گفت که ورود وجه نقد ناشی از فعالیت‌های عملیاتی در حدی بوده که شرکت برای انجام امور خود نیازی به استقراض پیدا نکرده است.

سود «رفاه» 25 درصد رشد کرد

شایان ذکر است که نماد «رفاه» در بازار سرمایه از 27 بهمن ماه سال 97 تا به امروز متوقف مانده و سرمایه سهامداران در این سهم بلوکه شده و از رشد بازار جا مانده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل