طرح شبکه راه‌های اضطراری شهر تهران برتر شد


طرح شبکه راه‌های اضطراری شهر تهران برتر شد

تهران- ایرنا- تندیس برتر و لوح تقدیر یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری به پروژه «مدیریت شبکه راه‌های اضطراری شهر تهران» در محور ایمنی و بحران نوشته رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اهدا شد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد با تقدیر از برترین پروژه ها و تجارب شهری پایان یافت و نتایج ارزیابی هیات داوران این جشنواره در محورهای مختلف اعلام شد که رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بابت پروژه شبکه راه‌های اضطراری در محور ایمنی و بحران، تندیس برتر و لوح تقدیر این دوره جشنواره را دریافت کرد.

در این باره رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره پروژه مسیرهای اضطراری تهران اظهارکرد: در شرایط اضطراری بعد از وقوع حوادثی نظیر زلزله نیاز گسترده‌ای به عملیات امدادی و مقابله وجود دارد که در همین راستا نیز لازم است تا برای حرکت همزمان خودروهای امدادی از بیرون به داخل شهر و همچنین تردد در داخل شهر برنامه‌ریزی شود که به این راه‌ها مسیرهای اضطراری گفته می‌شود.

رضا کرمی محمدی همچنین در خصوص زمان فعال شدن شبکه حمل‌‎ونقل اضطراری افزود: در سه روز اول بعد از وقوع سوانح و بحران عملیاتی نظیر اطفاء حریق‌ها، کنترل حوادث ثانوی، جستجو و نجات افراد زیر آوار مانده و انتقال مجروحان اهمیت عمده‌ای دارد و اکثر آنها در همین سه روز انجام می‌شود. بنابراین قلمروی زمانی فعال شدن شبکه حمل‌‎ونقل اضطراری عمدتاً از زمان وقوع حادثه تا پایان دوره جستجو و نجات و نیز تکمیل (نه پایان) اسکان موقت کوتاه‏مدت خواهد بود و مدت سه روز اول در این میان نقش عمده‌ای خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا