مرمت آخرین پایه ستون آبراه دارابگرد آغاز شد


مرمت آخرین پایه ستون آبراه دارابگرد آغاز شد

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان داراب گفت: طرح مرمت اضطراری آخرین پایه ستون آبراه شهر تاریخی دارابگرد آغاز شده است.

داوود مرادی یکشنبه ۲۴ آذر به خبرنگاران گفت: در قسمت دروازه شمالی شهر تاریخی دارابگرد، بقایای پایه ستون‌هایی وجود دارد که با توجه به مطالعات انجام شده پایه‌های یک پل و مسیر آبراهه‌ای است که آب را از آن طریق به دارابگرد هدایت می‌کردند.

او با یادآوری اینکه پایه پل‌ها در قسمت بیرون از دیوار دارابگرد و درون خندق قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از این پایه‌ها پابرجا مانده و مابقی طی سالیان متمادی تخریب شده است؛ برای جلوگیری از تخریب آخرین پایه پل، مرمت آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مرادی اضافه کرد: این طرح مرمتی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون ریال آغاز شده و طی مدت ۱۰ روز انجام خواهد شد.

داربگرد شهری تاریخی است که در ۱۱ کیلومتری جنوب شهرستان داراب در شرق فارس واقع شده و جزو آثار تاریخی محسوب می‌شود.

ورودی این شهر چهار دروازه اصلی داشته و گرداگرد آن دیواری به طول ۶ کیلومتر کشیده و پشت آن خندقی برای حفاظت از شهر حفر کرده بودند.

در مرکز و بلندترین نقطه این شهر تاریخی، ۲ صخره عظیم جدا از هم وجود دارد که در بالای این صخره‌های بزرگ، بقایای کاخ منسوب به اردشیر بابکان دیده می شود.

این شهر تاریخی به شماره ۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)