دیدار عمران خان با بن سلمان در ریاض


دیدار عمران خان با بن سلمان در ریاض

شفقنا- نخست وزیر پاکستان و ولیعهد عربستان تحولات منطقه ای و بین المللی به همراه برخی مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) شامگاه امروز (شنبه) گزارش داد که «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به شهر ریاض، پایتخت عربستان […]

دیدار عمران خان با بن سلمان در ریاض

شفقنا- نخست وزیر پاکستان و ولیعهد عربستان تحولات منطقه ای و بین المللی به همراه برخی مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) شامگاه امروز (شنبه) گزارش داد که «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به شهر ریاض، پایتخت عربستان با شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع این کشور دیدار کرده جایی که دو طرف تحولات منطقه ای و بین المللی، تلاش های در جریان در رابطه با آنها و شماری از مسائل دارای اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر این گزارش، عمران خان و بن سلمان در دیدار خود با حضور شاهزاده «فیصل بن فرحان بن عبدالله»، وزیر امور خارجه عربستان، «مساعد بن محمد العیبان»، وزیر مشاور هیئت دولت و مشاور امنیت ملی، «خالد الحمیدان»، رئیس سازمان اطلاعات عمومی، «نواف المالکی»، سفیر این کشور در اسلام آباد، «سهیل محمود»، سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان، «رجاء علی اعجاز»، سفیر این کشور در ریاض و شمار دیگری از مسئولان، روابط میان دو کشور و زمینه های همکاری مشترک را نیز بررسی کردند.

این در حالی است که پیشتر «محمد فیصل»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن اعلام این که سفر کنونی نخست وزیر این کشور به ریاض، چهارمین سفر وی به عربستان از ماه مه گذشته تاکنون می باشد، تاکید کرده بود که این مسئله یک مزیت در روابط برادرانه میان دو کشور به شمار می آید.

فیصل در رابطه با نقش میانجی گری پاکستان میان ایران و عربستان در راستای کاهش تنش میان آنها نیز خاطر نشان ساخت که کشورش به تلاش های خالصانه خود ادامه خواهد داد.

یادآور می شود که پس از حمله به تاسیسات شرکت دولتی نفت سعودی (آرامکو) در اواسط ماه اکتبر گذشته، عمران خان اعلام کرد که بنا به درخواست بن سلمان و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، تلاش برای میانجی گری میان تهران و ریاض را آغاز کرده و در همین راستا نیز علاوه بر چهار سفر خود به عربستان، در ماه اکتبر گذشته نیز به ایران سفر کرد و پیش از آن نیز در شهر نیویورک آمریکا با «حسن روحانی»، رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

خبر اصلی را در اسپوتنیک ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال