اجازه هزینه کرد اعتبارات سراوان را در جای دیگری نمی دهیم


 اجازه هزینه کرد اعتبارات سراوان را در جای دیگری نمی دهیم

 رشت – ایرنا- استاندار گیلان با  تاکید بر اینکه شهرداری ها اولویتی مهم تر از موضوع پسماند ندارند  ، گفت: اجازه نمی دهیم اعتبارات پسماند جای دیگری هزینه شود.

ارسلان زارع روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در رشت اظهار داشت: انتظار داریم سازمان بازرسی اعتبارات گذشته را نیز بررسی و اگر انحرافی داشته احصا ء و رسیدگی کند .

وی موضوع پسماند را یکی از تهدیدات مهم استان های شمالی از جمله گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: برای حل موضوع پسماند استان نیازمند به حمایت های ملی بوده که این حمایت ها توسط شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیوسته در حال انجام و اختصاص اعتبار ملی برای این موضوع موید همین مسئله است .

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و نظارت دستگاه های اجرایی گفت: فرمانداران باید نظارت و پیگیری را به صورت روزانه داشته باشند؛ ضمن آنکه این موضوع از وظایف ذاتی شهردای هاست و موضوع پسماند باید اولویت آنها باشد.

زارع با بیان اینکه شهرداری ها به ویژه شهرداری رشت نباید از موضوع پسماند غافل شوند، تصریح کرد: برای موضوع پسماند باید هم تشریفات اداری برای انتخاب پیمانکار و بعد از آن تجهیز پیشبرد کار مورد تو.جه باشد.

استاندار گیلان با اشاره اینکه دستگا ه های اجرایی و نظارتی و معاونت عمرانی استاندار به صورت مستمر موضوع پسماند را پیگیری می کنند ، خاطر نشان کرد: شهرداری ها نباید بدلیل این انعطاف و همکاری دستگاه های قضایی ، محیط زیست و دستگاه های دیگر از وظایف خود غافل شوند و این مهم را وظیفه دیگر دستگاه ها تصور کنند.

وی اظهار داشت: صرف خوشبینانه صحبت کردن و اینکه شهردار بگوید موضوعات حل شده ، مشکلی را حل نمی کند و تا کنون مردم سراوان ، شورای اسلامی و سازمان های مردم نهاد همکاری داشتند و اکنون نوبت شهرداریست.

زارع به اقدامات انجام شده در زمینه پسماند در چندین شهرستان دیگر استان نیز اشاره و تصریح کرد: اگرچه این اقدامات رضایت بخش است اما نیازمند پیگیری مستمر است.

منطقه سراوان رشت با درختانی سر به فلک کشیده از مناطق زیبا و دیدنی استان گیلان است، این منطقه در ۱۷ کیلومتری کلانشهر رشت بیش از سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله شده، روزانه ۸۰۰ تا یک هزار تن زباله برای دفن به این محل انتقال داده می شود که این مهم موجب نگرانی مردم منطقه شده است.

اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی با شتاب بیشتری انجام شود

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ با اشاره به مهم بودن پروژه های اقتصاد مقاومتی و پیش بینی اعتبار قابل توجه برای آن ها گفت: برای برخی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی که اعتبار قابل توجهی برای ان اختصاص داده شده روند و پیشرفت کار به کندی انجام می شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی رئیس کل بازرسی استان در کندی پیشرفت برخی پروژه ها کارشناسانه است، اظهار داشت: با توجه به شرایط پیچیده و حساس امروز اقتصاد مقاومتی را باید الگویی الهام بخش برای تحریم های غیرقانونی استکبار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تحریم ها در عین تهدید ، فرصتیست که از ظرفیت های داخلی و بخش خصوصی بیشتر حمایت کنیم و این حمایت باید متفق و منسجم و عزمی عمومی اعم از دستگاه های اجرایی و دولتی و نظارتی باشد.

زارع با اشاره به اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان بیشتر مربوط به بخش تولید ، صنعت و کشاورزی است تاکید کرد: باید برای اجرایی شدن این پروژه ها به ویژه ۱۹ طرح شاخص اقتصاد مقاومتی اهتمام بیشتری داشته تا شاهد موفقیت های روز افزون در این زمینه باشیم.

وی در ادامه به ضرورت تشکیل کمیته ای برای واگذاری اراضی اولویت دار برای اجرای طرح های مختلف منابع طبیعی تسریع شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...