نخستین جشنواره استانی فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل در اردبیل برگزار می‌شود


نخستین جشنواره استانی فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا- مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره فیلم شورابیل در رشته‌های فیلم‌سازی، عکاسی و فیلمنامه‌نویسی خبر داد.

میر دولت موسوی روز جمعه به ایرنا گفت: این جشنواره با هدف معرفی شورابیل بعنوان پایگاه گردشگری و فرهنگی همچنین کشف و شناسایی توانمندی‌های موجود در عرصه ملی و استان و تشویق سینماگران و عکاسان عرصه فیلم به ابتکار و نو آفرینی در پرداختن به مضامین اخلاقی و موضوعات شهروندی در روزهای ۲۵ تا ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود .


وی اضافه کرد: در راستای همین فراخوان انجمن سینمای جوانان استان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اقدام به ساخت ۱۱فیلم کوتاه در همین زمینه کرد که از جمله آنها می‌توان فیلم های موزیک ، مهلکه ، آی ناز ، کفش ، فیلم ساز ، بدون عنوان ، غفلت ، یک دریچه رو به فاصله ، دماغ جعفر ، چورک و ایگو اشاره کرد .

دبیر اجرایی جشنواره شورابیل گفت : در این جشنواره از بین ۵۸ فیلم رسیده به بخش مسابقه ، پس از تطبیق آثار با آئین‌نامه جشنواره ۳۹ اثر برای رقابت انتخاب شدند که همگی به اکران عمومی در خواهند آمد.
موسوی افزود: هم چنین از بین ۹۸ فیلمنامه رسیده ، ۵۴ اثر به رقابت می‌پردازند و از بین ۹۵۸ قطعه عکس از حدود ۶۳ عکاس در دو بخش حرفه‌ای ۲۷ عکاس و آماتور ۳۴ عکاس به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد که جشنواره به مدت سه روز با بخش‌های متنوعی ازجمله اردوی عکاسی خیابانی ، ورک شاپ های آموزشی ، اکران فیلم و مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای جوایز اجرا خواهد شد .

وی گفت: این جشنواره پیش ازظهر روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در محل مزار شهدای گمنام شورابیل افتتاح و به دنبال آن اردوی عکاسی خیابانی تا پیاده راه فرهنگی اسفریس عالی قاپو ( گذرگاه فرهنگی ) برگزار خواهد شد که برای شرکت کنندگان اردوی عکس خیابانی اعم از عکاسان حرفه ای و آماتور جوایزی در روز اختتامیه اهدا خواهد شد

موسوی ادامه داد: فیلم‌های بخش مسابقه ، آثار برگزیده جشنواره فیلم شهر ( سال ۱۳۹۳) ، آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ، ورک شاپ های آموزشی ( کارگاه عکس مستند خیابانی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی ) و ( ورک شاپ تخصصی نگاه در سینمای مستند توسط فیلمساز بنام کشور علی محمد قاسمی ) در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار و روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه پس از جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه ، با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به کار خود پایان خواهد داد .

حضور در تمام برنامه‌های ذکر شده برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟