طرح هر کارخانه، یک شغل در کاشان اجرا می‌شود


طرح هر کارخانه، یک شغل در کاشان اجرا می‌شود

کاشان- ایرنا- فرماندار ویژه کاشان گفت: طرحی در حال برنامه‌ریزی داریم که بر اساس آن، هر یک از کارگاه‌ها و کارخانه‌های این شهرستان تا پایان سال‌جاری دست‌کم نسبت به ایجاد یک فرصت شغلی اقدام کنند.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز جمعه در جمع نمازگزاران منطقه راوند کاشان افزود: نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه در این شهرستان داریم که اگر هر یک تا پایان امسال یک نفر را جذب کنند، در پایان به اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسیم.

وی بیان کرد: اولویت واحدهای تولیدی موجود و نوپا باید به‌کارگیری جوانان بیکار منطقه باشد تا جوانان دانش‌آموخته و جویای کار جذب شوند.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: طرحی نیز در بحث گردشگری این منطقه داریم تا با رعایت همه ارزش‌های اسلامی به اجرا درآید و به رونق اشتغال، افزایش فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی منجر شود.

وی همچنین به بحث تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها، نشست‌های گوناگونی با حضور دست‌اندرکاران تاکنون برگزار شده و هر هفته ادامه خواهد یافت تا از حقوق مردم حمایت کنیم.

مرتضایی‌قهرودی با تاکید بر ضرورت کاهش و تثبیت قیمت بر اساس کیفیت کالا گفت: اگر کاری انجام داده باشیم، وظیفه بوده و کوتاهی‌ها نیز باید جبران شود.

وی در ادامه اظهار کرد: منطقه راوند به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده و با قشرهای گوناگون آن گفت‌وگو و بر اساس میزان امکانات موجود برای برطرف کردن کاستی‌ها تلاش شده است.

فرماندار ویژه کاشان ایجاد درمانگاه جدید، پیگیری تکمیل مقبره شهدای گمنام و برگزاری میز خدمت برای پیگیری مشکلات مردم منطقه راوند را ضروری برشمرد و بیان کرد: امنیت پایدار مهم‌ترین موضوع است که در زمان حاضر این مهم با گشت‌های نیروی انتظامی و بسیج مورد توجه قرار می‌گیرد و بحث ساخت پاسگاه و تامین اعتبار ساختمان آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از محصولات کشاورزی نیز تلاش شده موضوع با اختصاص سهمیه اضطراری به کشاورزان منطقه مورد توجه قرار گیرد؛ اگر چه، سهمیه کفایت نمی‌کند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این حوزه همکاری کامل داشته باشند.

مرتضایی‌قهرودی در ادامه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات به عنوان مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت قرار داد و خوشبختانه با همکاری، هوشیاری و صبوری در شهرستان بزرگ کاشان تا به حال بر اساس تقویم انتخابات پیش رفته و معتمدین از بین مردم انتخاب شدند.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبانی که برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کردند، افزود: امسال ۶۰ درصد رشد در تعداد داوطلبان داشتیم که نشان دهنده شور انتخاباتی، احساس مسوولیت افراد و جایگاه تاثیرگذار نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سرنوشت مردم است.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: انتظار می‌رود افرادی که به عنوان نامزد نمایندگی مجلس قرار است از سوی مردم انتخاب شوند، از توهین و افترا به نامزدهای رقیب در جریان رقابت‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همدلی و حضور حداکثری مردم در انتخابات نه تنها برای انتخاب فرد اصلح که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی مهم است که پس از ۴۰ سال با مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم های ظالمانه از همان روز اول روبه‌رو بود.

مرتضایی‌قهرودی همچنین به اغتشاش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این مسایل که با وجود توطئه‌های دشمنان رخ داد به عنایت الهی، همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مشکلی در کاشان به وجود نیاورد و تهدیدها، پیش‌بینی و برطرف شد.

وی افزود: درسی که از این اغتشاش‌ها می‌گیریم این است که با هوشیاری و همدلی بیشتر، برای تامین امنیت داخلی همه تلاش خود را به کار بگیریم.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز