امام جمعه کرج : برخی 2 قطبی سازی ها کاذب است


امام جمعه کرج : برخی 2 قطبی سازی ها  کاذب است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر توجه به مفاهیم اصیل دینی و معرفتی و حفظ وحدت، یکپارچگی و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان گفت: برخی 2 قطبی سازی ها در جامعه کاذب و سبب گم شدن اهداف انقلاب اسلامی می شود.

آیت الله سید مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرار رسیدن ۲۷ آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد وخاطره شهید دکتر مفتح اظهارداشت: این شهید والامقام سالهای طولانی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرد که این آرمان (وحدت حوزه ودانشگاه) در اهداف امام راحل ریشه دارد و منشا آثار و برکات فراوانی درجامعه است .

وی ادامه داد: در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین توصیه های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مطرح است که باید آنها را مورد توجه ویژه قرار دهیم .

امام جمعه کرج گفت : به طور قطع جوانان از حوزه و دانشگاه با فکر بلند آرمان خواه و انقلابی می توانند پایه های فکری، سازندگی، استقلال فکری فرهنگی و اقتصادی جامعه را تحقق ببخشند و بند های گام دوم را عملیاتی کنند و باید به این برهه بیشتر توجه کرد.

امام جمعه کرج بیان داشت : یکی از مهمترین راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونسیتی ایجاد و گسترش اختلاف در سطح کلان در بین مسلمان است و آنها در بحث امنیت ملی از ناتوی فرهنگی بهره می گیرند تا به نوعی گفتمان بنیاد های اسلامی را تخریب کنند و تنش های اجتماعی و فکری درست کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : وحدت حوزه و دانشگاه خلاء های فکری و ایدئولوری را پر می کند، هر 2 قشر حوزه ودانشگاه باید به فرمایش امام راحل توجه کنند و مراقب توطئه ها باشند چون لبه تیز متوجه حوزه های علمیه و دانشگاه ها و دا نشجویان است که سال های اخیر مورد هدف قرار گرفتند.

وی در تشریح 2 قطبی سازی جامعه اظهار داشت : ۲ قطبی سازی این روزها از تریبون های گوناگون شنیده می شود و رهبر انقلاب در بیانات مکرر مردم ومسوولان رااز ۲ قطبی های دروغین و سوغات بیگانه نهی کردند.

امام جمعه کرج افزود: ۲ قطبی سازی همانطور که از اسمش معلوم است، ساختن چیزی که وجود ندارد، اما تلاش می شود به آن نمود داده شود، تکنیکی در جنگ نرم است، دشمن با این روش سعی می کند بر فکر، دل ، اندیشه ، محاسبات ، تصمیم ها و رفتار مخاطب تاثیر بگذارد و رفتار آن را آنطور که دلش می خواهد یا جریان سازی می کند نتیجه چیزی باشد که دلش میخواهد.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: البته در اسلام عباراتی مانند کفر و تقوا، نور و ظلمت و بهشت و دوزخ وجود دارد که این ها ۲ قطبی حقیقی به عنوان حق و باطل جمع می شود اما در تاریخ معاصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کلمات و واژه های جدید برخاسته از منطق اسلام در دنیا رایج شد مانند اسلام ناب محمدی (ص) ، انقلاب اسلامی و استکبار جهانی.

وی اظهار داشت: بعد از حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی دشمن هراس گرفت و وادار شد که واکنش نشان بدهد، با توجه به ضعیف هایی که ما داشتیم حرکاتی داشتند و ضرباتی به مسیر انقلاب زدند و دشمنان در حرکت تازه به ۲ قطبی سازی روی آورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز وامام جمعه کرج گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عباراتی مثل چپ و راست ، چپ سنتی - راست سنتی ، چپ مدرن و راست مدرن مطرح شد و بعد ۲ قطبی مثل مدیریت فقهی - مدیریت علمی ، دوم خردادی غیر دوم خردادی، اصلاح طلب - اصولگرایی، اسلام رحمانی- اسلام خشونت و به تازگی عبارات دیگری به وجود آمده است.

وی تاکید کرد که در این برهه که مسائله تولید و اشتغال باید مد نظر قرار بگیرد با چنین عباراتی افراد را سرگرم می کنند چرا که مهمترین اهداف در ۲ قطبی سازی ، ادارک سازی در خواص ، نخبگان و مسوولان برای تغییر در محاسبات و رفتارها در مواجه با دشمن است.

خطیب جمعه کرج گفت : دشمنان طوری با ۲قطبی سازی در من و شما تاثیر می گذارند که نتوانیم تاثیر گذار باشیم، تربیون دارانی که به جای کارهای دیگر فهم و درک را تغییر می دهند در واقع محاسبات نخبگان را تغییر داده و بین مردم با مردم ، نخبگان با نخبگان ۲ قطبی ایجاد می کنند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت : با این کار سرمایه های اجتماعی مشغول درگیری باید یکدیگر می شوند، اصلی و فرعی کردن مسائل به منظور در اشتباه افکندن مردم در مواضع و مصالح و خدشه وارد کردن در انسجام و عزم ملی به منظور جلوگیری از پیشرفت مردم از اهداف دشمنان است.

وی تاکید کرد : وقتی که به این شکل شد اهداف انقلاب گم خواهد شد و کم رنگ کردن ادبیات انقلابی، فرافکنی و فضا سازی کاذب به وجود می آید.کسانی که کشور را به این وضعیت کشانده اند برای اینکه ناکارآمدی خود را پنهان کنند، فضاسازی و جو سازی می کنند و با ۲ قطبی سازی فضا را به این مسیر می برند.

امام جمعه کرج گفت : فرار از پاسخگویی به مردم به خاطر عملکردهای ضعیف ، پوشاندن قصورها ، تقصیرها در زمینه های معیشتی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، هدر دادن توان و انرژی نیروهای انقلابی در پاسخگویی به 2 قطبی سازی های مقطعی از اقدامات این افراد است.

وی اظهار داشت : تحریک احساسات و عواطف انقلابی مردم با زیرکی و ایده پردازی خارجی و اراده عناصر داخلی برای هدفگیری کلان و در سیاست تفرقه بینداز و حکومت بکن انجام

می شود،با مشغول سازی عناصر اصلی جامعه مسیر استحاله نظام را تبیین می کند که مواجه هوشمندانه با این رفتارها از وظایف همه کسانی که دلشان برای انقلاب می سوزد، است .

وی بیان داشت : اولین و مهمترین وظیفه افراد دلسوز نظام و انقلاب توجه به ۲ قطبی های حقیقی و در مقابل دوقطبی های کاذب ها است و باید در این زمینه بصیرت افزایی کنند .

امام جمعه کرج گفت : ۲ قطبی های کاذب و عقبه معرفتی و ریشه علمی ندارند و برخاسته از آموزه های عقلی و دینی نیستند، هوس بنیاد ، سوغات اندیشه و ادبیات غرب بوده و غرب زده ها آن را سخته و پرداخته اند و فکر و تخیل انسان های غرب زده هستند، تک بعدی و نا برخوردار از جامعیت بوده ، ابعاد مختلف را در بر نمی گیرند و در شرایط فتنه گون شبهه ها و غفلت ها رشد پیدا می کنند و با ایجاد ابهام قدرت و اراده از افراد می گیرند ضمن آنکه مقطعی ، زود گذر و گذرا به اقتضای شرایط می آیند و می روند اما دو قطبی حقیقی مانند حق و باطل، نور و ظلمت همیشه هست .

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: ۲ قطبی سازی کاذب، التهاب زا، اختلاف آفرین ، خسته کننده ، طاقت سوز ، گیج کننده و تحیر آور بوده و جامعه را از پیشرفت و بالندگی باز می دارد، موضع فعال جامعه و مسوولان را به انفعال و خنثی کردن و مضر بودن تبدیل می کند، بازی در زمین دشمن است، حرکت در کج راهه است ، این حرکت انحرافی است که نتیجه آن سقوط بوده چراکه مبتنی بر سفسطه است چون بیشتر درصدد فضاسازی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح هوشمندانه دوگانه ای مطرح کرده که باید به آن پرداخت این طرح دقیق در عرصه جدید تعریف میدان جدید است و ارتقا و دستیابی به جایگاه الگو ساز و تمدن ساز انقلاب اسلامی برای تحقق پیشرفت و عدالت است.

حسینی همدانی ادامه داد: این طرح ذیل ۲ قطبی حق و باطل تعریف شده نیست و اگر واژه سازی ها را کنار بگذاریم می تواند موثر و کارگشا باشد و آن دوگانه انقلابی و غیر انقلابی است

لذا نخبگان انقلابی را از ورطه به میدان جهادی می کشاند.

نامزدهای انتخاباتی وعده تحقق ناپذیر ندهند

امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در سال جاری گفت: نامزدهای مجلس مسائلی که تحقق پذیر نیست و خارج از اختیارت بوده به مردم وعده ندهند، وعده های دروغ بعد ها باعث بدگمانی مردم و آبرو ریزی آنها است ، نامزدهای ی انتخاباتی و هواداران آنان باید در عمل التزام به قانون داشته باشند و تصمیمات قانونی شورای نگهبان را بپذیرند.

وی گفت : نامزدهای انتخاباتی صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوند تا نتیجه بگیرید، به خاطر رای آوردن دیگران را تخریب نکنند و قیامت و عاقبت خود را تیره نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : یکی ماموریت های اساسی دشمن کسب خبر از ما است ه از ماموران مستقیم و غیر مستقیم می خواهند اطلاعات جمع آوری شود که در این شرایط برخی ساده اندیشی می کنند و گفتند که ما حاضریم مذاکره کنیم این بیان مردم انقلابی کشور است چیزی که تجربه شده است که سالها به جان چشیدیم که رهبر بیان فرموده ما هرگز راضی به برگشتن به پای میز مذاکره نخواهیم بود.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش انتشار خبری در خصوص تنبیه بدنی دانش آموزان یک مدرسه در کرج را ناراحت کننده توصیف کرد و گفت : باید به این موضوع پرداخت شود که البته این موضوع پیگیری شده است .

وی ادامه داد: مشکل ما در مدیریت کلان است، کسانی که دل به استان ندارند و به دنبال کارهای خود هستند باید بروند که این موضوع بارها مطرح کرده ایم اما کسی به آن توجه ندارد.

آیت الله حسینی همدانی گفت : برخی فکر می کنند ما این مسائل را با نگاه سیاسی دنبال می کنیم که سوگند یاد می کنم که سیاسی فکر نکرده و بنا بر پیشرفت زیر ساخت ها و بنا بر ارتقای سطح عمومی مطرح می شود.

وی تاکید کرد که باید افرادی مسوولیت داشته باشند که دغدغه مند بوده و این موضوع راجع به همه مدیریت ها است نه فقط آموزش و پرورش ، باید دقت به این نکته داشت که از افرادی استفاده شود که دغدغه استان را دارند و در استان بمانند و به مردم خدمت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)