الگوبرداری از شهدا در مسابقات بین المللی، از افتخارات ورزشکاران است


الگوبرداری از شهدا در مسابقات بین المللی، از افتخارات ورزشکاران است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: ورزشکاران با الگوبرداری از شهدا، در میادین جهانی و بین المللی به نام جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی می کنند، پرچم مقدس را به اهتزاز در می آورند و ارزش های انقلابی و معنوی و فرهنگی را به نمایش می گذارند.

سیدعبدالحمید احمدی، شامگاه پنج شنبه، ۲۱آذر درششمین یادواره شهدا ورزشکار استان هرمزگان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب « بزرگداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» گفت: جامعه ورزش این افتخاررا دارد که در عرصه تقدیر و تجلیل ازشهدا و بزرگداشت یاد و نام و ترویج منش و ترویج آن‌ها پیشگام و در صحنه باشد وبه مسئولیت مهم فرهنگی و معنوی خود عمل کند.
احمدی ادامه داد: تاکید رهبری بر اینکه ما موظف هستیم شهدا را یاد کنیم و اجازه ندهیم که غبار فراموشی برنام شهدا و منش و مرام ان ها بنشیندبی دلیل نیست، زیرا استقلال، آزادی، امنیت کشور و هر توفیق و پیشرفتی که حاصل شده مرهون جانبازی، ایثارگری و فداکاری شهدا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شهدا معلم و هدایتگر جامعه هستند، در مسیر شهدا بودن و راه آنها را ادامه دادن به این معنی است که هیچ بن بستی پیش روی ما نخواهد بود و می توانیم از همه گردنه های سخت با اتکا به خداوند عبور کنیم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ادامه داد: وجود مقدس ۲۴۳ ورزشکارشهید دراستان هرمزگان باعث شده تا ورزشکاران ما هرکدام شهیدی را به عنوان الگو انتخاب کرده و تلاش می کنند در مسیر آن‌ها گام برداشته و به جامعه خدمت کنند، زمانی که مدال کسب کرده و بر سکوی قهرمانی می‌ایستند، تقدیم شهدای گرانقدر می کنند.
احمدی افزود: تقدیم بیش از ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از ۱۳۰ شهید در دفاع از حرم و جبهه، برگ زرین کارنامه جامعه ورزشی است که با الگوبرداری از شهدا، در میادین جهانی و بین المللی به نام جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی می کنند، پرچم مقدس را به اهتزاز در می آورند و ارزش های انقلابی و معنوی و فرهنگی را به نمایش می گذارند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به روایات توصیه شده که اگر میخواهید زمینه بندگی را فراهم کنید باید جسم را قوی کنید، گفت: روح سالم در بدن سالم است، اگر جسم قوی در کنار روح بلند باشد به مثابه دو بال می توانند انسان را بالا برده و به اوج برسانند
حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: جسم مرکز روح است، جهاد بر راه خدا یکی ازعبادتهای سختی است که انسانهای با جسم سالم می توانند اهل جهاد باشند، آن‌ها با ورزش جسم خود را قوی کرده و آماده هستند تا بارتحمل و حمل روح بلند را داشته و مهم ترین عبادت های سخت و طاقت فرسا را تحمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: به برکت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان، جامعه انسجام واتحاد پیدا می کند یک همدلی در میان مردم ایجاد می شود که دلها را بهم نزدیک تر می کند.
عبادی با تاکید براینکه برکات وجودی شهدا دائما عند ربهم یرزقون هستند، گفت: آن‌ها قهرمانان واقعی جامعه بوده و روح ایمان، برادری، اخوت و فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و تمام تلاشهایی که دراین زمینه انجام می‌دهیم کار کوچکی نیست، هرکدام یک علم و نشانه است تا راه را گم نکنیم.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: در موقعیتی که کشورهای همسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از توپ و تانک و مسلسل است، این خطه از زمین ارزشمند که متبرک به خون مطهر بیش از ۲۳۰ هزار شهید والامقام است در کمال آرامش و آسایش به سر می برد و همه اینها را مدیون خون شهدا دفاع مقدس هستیم.
سردار اباذر سالاری با تاکید براینکه همه ما زیر دین خانواده شهدا هستیم، ادامه داد: شهدایی که از جان خود گذشتند، مادران و پدرانی که قرآن به دست، فرزندان خود را راهی جبهه کرده اند تا تسلیم در برابر استکبار نباشند.
فرمانده سپاه امام سجاد گفت: با وجود فشارهای متعدد اقتصادی و اجتماعی برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران و در دنیایی که همه وابسته به شرق وغرب هستند، از شهدا یاد گرفته ایم که زیر بار محنت و ظلم نرفته، آمریکا و انگلیس را شکست می دهیم و به عزت و احترام دست پیدا می کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز