آذربایجان‌غربی برترین‌های خود در مهرواره آفرینش را شناخت


آذربایجان‌غربی برترین‌های خود در مهرواره آفرینش را شناخت

ارومیه- ایرنا- آیین اختتامیه نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش آذربایجان‌غربی عصر امروز، پنج‌شنبه در ارومیه با معرفی گروه‌های برتر پایان یافت.

در مجموع ۱۶۵ کودک و نوجوان عضو مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی در قالب ۱۱ گروه‌ سرود به مرحله استانی رسیده بودند که سه گروه به عنوان برگزیده انتخاب شدند و به مرحله کشوری مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های فردا» راه یافتند.

گروه سرود «وطن» از مهاباد به سرپرستی شیدا نصرتی، گروه «جهان من» به سرپرستی شادی پاکزاد و گروه سرود «آینده سازانیم ما» به سرپرستی امیر جهان‌پور به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و به همراه نماهنگ «آینده ساختنی است» از شهرستان تکاب به سرپرستی «سیده زکیه حسینی» از میان پنج نماهنگ شرکت‌کننده در مرحله استانی، نماینده آذربایجان‌غربی در مرحله کشوری نخستین جشنواره سرود آفرینش خواهند بود.
انتخاب سوژه‌های جالب و مناسب از لحاظ مفهومی، ترکیب قابل قبول نمایش با سرود، حضور نوازندگان ماهر در همراهی گروه‌های سرود و توجه به شعار اصلی مهرواره از سوی هیات داوران به عنوان معیارهای تعیین‌کننده برندگان عنوان شد؛ داوری آثار را شهباز شاهین‌پور، احسان احمدی‌تبار و زهرا آبسوران برعهده داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی نیز در آیین اختتامیه با بیان اینکه این مهرواره با عنوان «نغمه‌های فردا» و شعار «آینده ساختنی است» برای نخستین‌بار اتفاق افتاد، افزود: این رقابت در دو بخش اجرای صحنه‌ای‌ نمایشی و نماهنگ به اجرا درآمد.

جواد زاهدی تاکید کرد: مهرواره سرود آفرینش با رویکرد ترویج روحیه کارجمعی، طی چند ماه گذشته با تشکیل گروه‌های سرود و کارگاه‌های آموزشی در مراکز کانون استان کلید خورد تا فرصتی مناسب برای تبلور همگرایی باشد و هدف از برگزاری آن، کشف استعداد اعضای کانون در این زمینه و همچنین ایجاد نشاط و شادابی بین آنان بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده با اندوختن تجربه بیشتر به سمت تولید محتوا و تولید شعر فاخر پرداخته شود.

گفتنی است فیلم سه گروه سرودنمایش برگزیده از هر استان به دبیرخانه مرکزی مهرواره در تهران ارسال خواهد شد تا با داوری بیش از ۹۰ اثر از سراسر کشور، هفت گروه برگزیده به‌علاوه یک گروه از گیلان، جواز حضور در مرحله پایانی را کسب نماید.

مرحله پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» در گیلان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا