پراکندگی ساخت و ساز چهره شهر قم را بد قواره کرده‌است


پراکندگی ساخت و ساز چهره شهر قم را بد قواره کرده‌است

قم-ایرنا- فرماندار قم با انتقاد از پراکندگی ساخت و ساز در استان گفت: بی قوارگی و عدم معماری اصولی در شهرسازی و ساخت و سازهای پراکنده چهره ظاهری شهر قم را به هم زده‌است.

مرتضی حیدری عصر پنجشنبه درجلسه کارگروه امور زیربنایی قم بیان کرد: مسئولان استان درطرح‌های جدید تولید مسکن بر اصول اساسی شهرسازی و معماری پایبند شوند.

وی در ادامه با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: این طرح فاقد هر گونه مطالعات جامع است.

وی اضافه کرد: با آغاز این طرح، احیا و بازسازی بافت های فرسوده به فراموشی سپرده می شود، اولویت استان باید بهبود وضعیت بافت های فرسوده باشد.

حیدری گفت: رشد جمعیت و ضرورت تامین مسکن، تناسب مشخصی با این طرح نداشته و مباحث زیرساختی نیز به درستی اندیشیده نشده‌است.

وی اظهار داشت: با آغاز الحاق اراضی ۱۳۳ هکتار بلوار آیت الله بروجردی روند آماده سازی شهرک زائر هم متوقف می‌شود.

رایزنی‌هایی برای ایجاد شهرک یک‌صد هکتاری زائر در نزدیکی عوارضی قم – تهران انجام‌شده‌است.

فرماندار قم گفت: در وضعیت کنونی آغاز الحاق این اراضی ۱۳۳ به یکی دیگر از مشکلات و پروژه های نیمه تمام استان قم تبدیل می‌شود.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می‌باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم در آن ساکن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: شورای اسلامی شهر قم با این طرح مخالف نیست اما اراضی مطلوب‌تری در قم برای تولید مسکن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر اضافه کرد: به هر اندازه که طرح‌های الحاقی در شهر قم بیشتر شود روند ظرفیت‌سازی مسکن برای مردم بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز با اشاره به با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: برای تامین برق در این اراضی باید هزینه انشعابات پیش بینی شود.

مهدی آهنین پنجه خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی تامین برق در شهرک پردیسان با عدم قرارگیری ۲ پست برق ۱پیش بینی شده با مشکل روبه رو است.

در جلسه کارگروه امور زیربنایی آخرین روندطرح های توسعه ای و شهرسازی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟