شناسنامه فرهنگی ایران اسلامی در جهان بی‌نظیر است 


شناسنامه فرهنگی ایران اسلامی در جهان بی‌نظیر است 

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شناسنامه فرهنگی ایران اسلامی با الگوپذیری از موازین اسلام ناب محمدی(ص) و سیره اهل بیت(ع) در جهان بی‌نظیر است.

آیت الله «قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی» عصر پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که با حضور «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در اراک برگزار شد، افزود: ایران پیش از اسلام و در دوران شکوهمند اسلامی از شناسنامه فرهنگی با عظمت و غنی بهره‌منداست و نمونه ارزشمند آن در کمتر کشوری مشاهده شده است.
وی ادامه داد: شناسنامه فرهنگی باعظمت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام راحل و مقام معظم رهبری مسیر جدیدی را یافته و الگوی تمام‌عیار برای آزادی‌خواهان جهان ترسیم کرده ‌است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ثار و برکات عزت و شکوه ایران که در نتیجه فرهنگ باعظمت این کشور حاصل شده در جهان متجلی است و ملت ایران با افتخار پرچم‌دار این دستاورد ارزشمند است و در طول ۴۰ سال اخیر صحنه‌های تکرارنشدنی از افتخار ملت در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و عشق به نظام اسلامی مشهود است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مردم و مسوولان باید قدر دستاوردهای نظام اسلامی را بدانند و برای تداوم و اشاعه این فرهنگ مقدس بیش از پیش تلاش کنند.
وی اظهار داشت: استان مرکزی مهد مفاخر کشور است و در تمامی زمینه‌های علمی حرف‌ برای گفتن دارد.
امام جمعه اراک افزود: «آقاضیاالدین عراقی»، «آقانورالدین عراقی»، «ملا فتح‌علی سلطان‌آبادی»، «امام راحل»، پرفسور «محمود حسابی» و دکتر «محمدغریب» شماری از مفاخر استان مرکزی هستند که هر یک صاحب آثار و برکات متعدد هستند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: صیانت از فرهنگ، ساماندهی فضای مجازی، توجه ویژه به مناطق حاشیه‌ای و حل مشکل اشتغال با الگوی شرکت‌های تعاونی عام از مهمترین مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز پنجشنبه برای سفری ۲ روزه به استان مرکزی، وارد اراک شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آن عزیزان ادای احترم کرد.

دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر، دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته و بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی از جمله برنامه‌های روز نخست سفر سید «عباس صالحی» وزیر ارشاد به استان مرکزی است که در اراک برگزار خواهد شد.

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل