فاضلاب روستاهای بالا دست سدهای بانه ساماندهی شود


فاضلاب روستاهای بالا دست سدهای بانه ساماندهی شود

سنندج - ایرنا - سرپرست فرمانداری بانه گفت: باید کارگروهی برای دفع فضولات حیوانی روستاهای شهرستان تشکیل شود و اداره آب و فاضلاب روستایی نیز پیگیر ساماندهی فاضلاب آبادی‌های بالا دست سدها شود.

محمد امین زاده عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه آب بانه اظهار داشت: سیستم خروجی آب شهر مشکلاتی دارد که باید برای تعمیر سیستم گیت خروجی توسط اداره امور آب انجام شود.

وی در خصوص مشکل رنگ و بوی آب بانه نیز گفت: این چالش قابل حل است که باید با هماهنگی سازمان‌های مربوطه انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: آب آشامیدنی بانه به لحاظ بهداشتی سالم بوده و هیچگونه آلودگی میکروبی ندارد اما بو و طعم نامطبوع آن باعث گلایه شهروندان شده است.

ابراهیم قادری افزود: حل مشکل بو و طعم آب باید به هماهنگی و همکاری سازمان های مربوطه حل شود و نیاز به همکاری بین بخشی دارد که آبی گوارا در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: مشکل رنگ و طعم آب در تعدادی از شهرستان های استان از جمله سنندج وجود دارد که در بسیاری از شهرها این مشکل از ۲ سال گذشته ایجاد شده است.

قادری گفت: مشکل بو و طعم آب اوژانسی نیست اما اگر در دراز مدت حل نشود ممکن است برای سلامتی شهروندان در آینده مشکلاتی ایجاد کند که باید با همکاری بین بخش این مشکل حل شود.

آب آشامیدنی بانه از ۲ سد عباس آباد و سبدلو تامین می شود که در چند سال اخیر به دلیل رنگ، بو و طعم نامطبوع آب شرب شهری شهروندان آب آشامیدنی خود را از چشمه ها تامین می‌کنند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی