انحراف در تسهیلات 115 طرح روستایی خراسان شمالی


انحراف در تسهیلات  115 طرح روستایی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: مجریان 115 طرح روستایی و عشایری استان در هزینه‌کرد مبلغ تسهیلات، انحراف داشته‌اند.

حسن نوری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بازدید و نظارت از طرح های اشتغال روستاییان و عشایر استان در حال انجام است و تاکنون، ۲ هزار و ۸۰۰ طرح در قالب تمام شماری ناظر وزارتخانه، به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: نظارت بر تمام طرح هایی که با استفاده از این تسهیلات در حال اجراست، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و تا یک ماه آتی به پایان می رسد.

وی افزود: تاکنون ۱۱۵ طرح به مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال، در هزینه کرد تسهیلات، انحراف داشته و تعهدات را در اجرا محقق نکرده اند که این رقم، معادل کمتر از پنج درصد از طرح ها است.

وی تاکید کرد: هزینه کرد درست تسهیلات این حوزه از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است و مجریان این طرح ها که مرتکب انحراف شده اند، مکلف هستند تسهیلات را بازپس دهند و یا انیکه این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون در کمیته های شهرستانی ۲ هزار طرح بازدید شده است.

نوری افزود: پنج هزار و ۱۰۰ طرح با استفاده از اعتبارات تسهیلاتی مشاغل روستایی و عشایری در استان اجرایی شده که برای آن، سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح ها، برای هشت هزار نفر شغل ایجاد می شود.

خراسان شمالی از استان های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری