مظفری: حوزه علمی و دانشگاهی یکی از ظرفیتهای اصلی کیش است


کیش - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره در حوزه های مختلف دارای ظرفیتهای فراوانی است، که حوزه علمی و دانشگاهی یکی از قابلیتهای اصلی و اساسی کیش است.

به گزارش ایرنا غلامحسین مظفری در نشست هم اندیشی رییسان و استادان دانشگاههای کیش افزود: ظرفیتهای علمی و دانشگاهی کیش که نتیجه تلاش سالهای متمادی است، در یکسال گذشته بشکلی ویژه مورد توجه قرار داشته و برای تقویت هرچه بیشتر این بخش به عنوان پیشران توسعه،با روسای دانشگاهها در جزیره کیش و روسای دانشگاههای مادر از جمله صنعتی شریف،دانشگاه تهران،دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، خواجه نصیر، دانشگاه آزاد و مجموعه های دیگر صحبت ها و مذاکرات زیادی انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش استفاده از توانمندیهای علمی و دانشگاهی برای تولید ثروت، رفاه اجتماعی و پیشرفت جزیره کیش را از جمله برنامه ها و اقدامهای یکسال اخیر مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: در این زمینه با همکاری معاون فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزهای موثری صورت گرفته است.

وی تشکیل شورای راهبردی با محوریت دانشگاهها و کمک سازمان برای بحث های دانشگاهی در جزیره کیش را یکی از گامهای اساسی در اجرای سیاستهای مذکور اعلام کرد و افزود: جمع کثیری از رییسان دانشگاههای مطرح کشور از جمله رییس دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، جهاد دانشگاهی، دانشگاه فردوسی و ... از اعضای این شورا هستند.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوعاتی که هم اکنون در دستور کار این شورا قرار دارد و به آن توجه فراوان شده است، همان مرکز نوآوری کیش است که امیدواریم بخش زیادی از نیازهای کشور را در حوزه نوآوری و شرکت های دانش بنیان و اسارتاپ ها تامین کند.

مظفری اضافه کرد: این مرکز از لحاظ فیزیکی فضای بسار خوبی است ولی پیش بینی ما این است که این ساختمان نیاز به فضای بیشتری دارد، لذا در کنار این مجموعه زمینی برای ساخت واحدهای صنعتی شرکت های دانش بنیانی که به تولید میرسند، در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اسکان و استقرار افرادی که با عنوان شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند، افزود: باتوجه به بالا بودن هزینه در جزیره کیش برای استقرار این فعالان، با صندوق پژوهش و نوآوری مذاکراتی انجام شده و کار درحال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش یاد آوری کرد: در جزیره کیش علاوه بر استادان مجرب، حدود یک پنجم دانشجویان جزیره در سطح تحصیلات عالی، در حال فعالیت هستند که بخش زیادی از این افراد از نیروهای باتجربه ما هستند و به اعتقاد من هنوز بطور کامل از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

مظفری ابراز امیدواری کرد: که با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های علمی و فعالیت مرکز نوآوری کیش چشم انداز آینده این منطقه آزاد روشن و مطلوب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)