راهداری در جاده‌های کرمانشاه آماده باش است


راهداری در جاده‌های کرمانشاه آماده باش است

کرمانشاه - ایرنا- ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش نیروها و امکانات راهداری در جاده‌های این استان خبر داد.

فریبرز کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر افزود: اکنون تمام راه‌های ارتباطی استان باز و تردد در آن جریان دارد.

وی درباره محورهای دارای مه گرفتگی نیز گفت: در محور ماهیدشت - اسلام آباد (محدوده کریم حاصله)، محور اسلام آباد - کرند (محدوده کارخانه آرد ) و محور حمیل - پل سیمره مه گرفتگی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی آب و هوا در سطح استان تمامی نیروها و راهدارخانه‌ها در حالت آماده باش هستند.

کرمی عنوان کرد: شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راه‌های استان و کشور را دریافت کنند.​

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: ۴۸ راهدارخانه در این ایام فعال است و ۴۳۰ نیروی راهداری در قالب اکیپ‌های مختلف در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

کرمی با اشاره به آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، افزود: ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از جمله ۳۷ دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب، ۶۵ دستگاه برف‌روب، ۴۱ دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه برف‌خور، ۴۶ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه بلدوزر و ۲ دستگاه تراکتور برف‌روب در استان فراهم است.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

هم اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا