گردنه اسدآباد نیازمند تعریض است


گردنه اسدآباد نیازمند تعریض است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه همدان گفت: گردنه اسدآباد یکی از حادثه‌خیزترین مقاطع این استان است که برای کاهش سوانح باید تعریض شود.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ایمن کردن گردنه اسدآباد از مدت ها پیش مطرح شد که ۲ روش تعریض گردنه یا حفر تونل پیشنهاد شد.

وی اضافه کرد: به دنبال مطرح شدن موضوع حفر تونل در گردنه اسدآباد، یکی از مسوولان زمین شناسی به علت جنس خاک و احتمال رانش زمین، اجرای این طرح را تایید نکرد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مقرر شد که مسیرهای سربالایی این گردنه سه بانده و سرازیری ها ۲ بانده شود همچنین نیوجرسی و سیستم روشنایی در وسط جاده قرار گرفته و پرتگاه ها با ریختن خاک ایمن شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: بخشی از این طرح از راس الخط گردنه به سمت اسدآباد ترانشه برداری صورت گرفت اما در نیمه راه با رسیدن به پل و آبراهه این طرح نیمه تمام ماند.

وی اظهار داشت: گردنه اسدآباد ۱۵ کیلومتر است و طبق برآورد صورت گرفته سالانه دستکم ۲۱ تن در این مسیر پرحادثه جان خود را از دست داده و ۱۰۰ تن مجروح و مصدوم می‌شوند.

رییس پلیس راه همدان ادامه داد: یعنی در هر کیلومتر این مسیر سالانه ۱.۵ نفر فوت می کنند که اگر این وضعیت به کل استان که دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر است تعمیم داده شود باید سالانه هفت هزار تن در سوانح رانندگی جان خود را از دست بدهند.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: بالا بودن آمار متوفیان در گردنه اسدآباد در حالی است که خاکریز و چندین راه خروج اضطراری برای خودروها در این مسیر ۱۵ کیلومتری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی این جاده باید تعریض گردنه، انتقال سیستم روشنایی به وسطه جاده، نصب نیوجرسی و جدا کننده مسیر رفت و برگشت، احداث خاکریز در قسمت های پرتگاهی در دستور کار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال