مقدمات برگزاری انتخابات قانونمند در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه فراهم است


مقدمات برگزاری انتخابات قانونمند در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه فراهم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم در این حوزه انتخابیه فراهم شده است گفت: موظف به صیانت از آرای مردم هستیم.

علی رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش مسوولان و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، شاهد برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور پرشور مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: قانون مداری، بی طرفی، شفافیت، عدالت انتخاباتی و فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم از عوامل مهم برگزاری انتخابات سالم است و مجریان انتخابات باید در جهت برگزاری انتخابات قانونمند، سالم و با مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

وی گفت: در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، کمیته‌های مختلف انتخابات در این شهرستان با تعیین وظایف راه‌اندازی شده و لازم است اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت با برگزاری نشست‌های مشترک، منظم و کارشناسی شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آمادگی کامل ایجاد شود.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: براساس پیش‌بینی اولیه، چهار هزار و ۱۲۵ نفر اجرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری را در این حوزه انتخابیه بر عهده دارند که این رقم بر اساس ۲۷۵ حوزه رای گیری که در هر حوزه ۱۵ نفر حضور دارند به دست آمده است.
رستمی با بیان اینکه بر اساس قانون، ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۵ فرایند انتخاباتی به صورت مکانیزه اجرا می‌شود ادامه داد: اما تکلیف برپایی انتخابات به صورت رایانه‌ای در این حوزه انتخابیه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

وی گفت: حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای هفت حوزه فرعی است که سه حوزه آن مربوط به تربت‌حیدریه و بقیه آنها زیرمجموعه شهرستان‌های زاوه و مه‌ولات است.
شهروندان ساکن در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات استان خراسان رضوی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان خراسان رضوی در خانه ملت هستند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟