رویکرد جدی به قرآن در ایران یکی از برکات انقلاب اسلامی است


رویکرد جدی به قرآن در ایران یکی از برکات انقلاب اسلامی است

آیت الله معلمی گفت: رویکرد جدی به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی و از دستاوردهای بزرگ امام راحل و خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،آیت الله «علی معلمی»، امشب( ۱۸ آذر) در مرحله نهایی رقابت های استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر گفت: قرآن، نازل شد تا در جمع خوانده شود.

امام جمعه قائمشهر، شرکت و حضور گسترده مردم در این جشنواره را اجتماع بزرگ دانست و افزود: قرآن برای هدایت بشر از سوی خالق بشر برای فهمیدن و بکارگیری در زندگی، نازل شد.

وی بیان کرد: بهره برای شنوندگان قرآن، بیشتر از خوانندگان پیش بینی شده چرا که هدف از شنیدن قرآن، درک است و هنگامی که درک شود در زندگی انسان، تاثیر گذار می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: شنونده قرآن باید علاوه بر شنیدن یعنی سماع، استماع کننده یعنی این کتاب الهی را درک و فهم کند و استماع، اراده و انگیزه می خواهد و یک مرتبه بالاتر از اصل قرآن است.

آیت الله معلمی گفت: تلاوت های مجلسی، ارزش مضاعفی پیدا می کنند و قاریان تلاوت های مجلسی باید به درک قرآن بپردازند و هم شنوندگان باید درک کنند و بفهمند.

وی اظهار کرد: اگر طالب هدایت هستید، انس با قرآن را در خویش افزایش دهید.

آیت الله معلمی بیان کرد: یکی از ثمرات و برکات انقلاب و از دستاوردهای بزرگ امام راحل و خون شهدا، رویکرد قرآنی به صورت جدی در ایران است.

وی ابراز کرد: در آموزش و پرورش، مدارس قرآنی تأسیس شدند که باید جدی گرفته شوند.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا