بانکداری باز را در حال اجرا داریم


بانکداری باز را در حال اجرا داریم

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: در بانکداری دیجیتال جدی هستیم و به جای ایجاد باجه، به مدیر مالی دسترسی و سامانه در اختیار قرار می دهیم تا عملیات بانکی را انجام بدهند و بانکداری باز را در حال اجرا داریم.

"حسین مهری" امشب ۲۰ آذرماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۴ طرح را به مبلغ ۹۱ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار کرده ایم که بخشی از آن تسهیلات ارزی بوده است.

وی افزود: ۳۷ مورد از این طرح ها با همکاری بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده که در حوزه نیروگاهی، فولاد و ... بوده و آمادگی داریم در حوزه معدن ورود جدی تری داشته باشیم به ویژه در استان کرمان که بهشت معادن است.

مهری تصریح کرد: رییس جمهور و معاون اول ایشان بر حوزه معادن تاکید دارند اما کمتر در معادن توجه و تمرکز داشته ایم در حالی که می توانیم وارد شویم و با سرمایه گذاران این بخش همکاری می کنیم.

وی بیان کرد: در بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح های مرتبط با حوزه خودمان هیچ محدودیتی نداریم. ضمن اینکه ۵۳۸ طرح متوسط و بزرگ در کشور بلاتکلیف مانده و سرمایه کشور معطل است لذا بدون محدودیت در حوزه صنعت و معدن تسهیلات می دهیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: بانک صنعت و معدن در بحث های زیرساختی استان کرمان نیز ورود کرده و در راستای طرح انتقال آب، ۳۲۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در آب شیرین کن‌ها داشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ایجاد بانک صنعت و معدن در زرند، سیرجان و ارگ جدید بم اظهار کرد: بانکداری الکترونیک را در بانک صنعت و معدن به صورت جدی دنبال می کنیم و از ابتدای امسال چهار شعب را جمع کرده ایم.

مهری اظهار کرد: در بانکداری دیجیتال جدی هستیم و به جای ایجاد باجه، به مدیر مالی دسترسی و سامانه در اختیار قرار می دهیم تا عملیات بانکی را انجام بدهند و بانکداری باز را در حال اجرا داریم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کلنگ‌زنی طرح روکش لاستیک سنگین و فوق سنگین در راور گفت: سرمایه گذار این طرح توانمند است و امیدواریم بتواند زنجیره ارزش را کامل کرده و کفپوش و ... را در همان مجموعه ایجاد کند و آمادگی همکاری با سرمایه گذار داریم.

وی اضافه کرد: این طرح علاوه بر اشتغال مستقیم، به صورت غیرمستقیم ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اشتغال در منطقه ایجاد می کند و بیکاری را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا، "امیری" سرمایه گذار طرح روکش لاستیک راور در این دیدار نیز گفت: طرح روکش لاستیک برای نخستین بار در ایران با تکنولوژی روز دنیا اجرا می شود و با یک شرکت خارجی مذاکره کرده و در خرید ماشین آلات و انتقال تکنولوژی موفق شده و کار را انجام داده ایم.

وی افزود: تکنولوژی ساخت این تایرها در دست سه کشور است و با اجرای این طرح می توانیم تا حدودی انحصار را شکسته و بخشی از راه را برویم.

امیری تصریح کرد: با اجرای طرح روکش لاستیک، از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود که با موفقیت در کار، سالانه از خروج 10 میلیون دلار ارز جلوگیری می کنیم.

وی بیان کرد: 90 درصد مواد اولیه روکش لاستیک در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشحال هستیم مدیریت بانک صنعت و معدن به توسعه کمک می کند، افزود: وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره 18 در سال جاری خوب نیست و با وجود مشکلات اشتغال، تولید و توزیع تقریبا می توان گفت هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به عدم محدودیت در تسهیلات بانک صنعت و معدن باید به دنبال جذب سرمایه گذارانی برویم که در حوزه صنعت و معدن کار کنند و آماده همکاری با سرمایه گذاران در تولید، اشتغال و توسعه هستیم که طرح‌های این حوزه ها مفید است.

به گزارش ایسنا، "مالک اژدری" فرماندار راور در این دیدار اظهار کرد: معادن سرب، روی و مس در شهرستان راور داریم و موفقیت طرح روکش لاستیک می تواند موجب ورود بیشتر سرمایه گذاران به حوزه معان شهرستان باشد و امیدواریم بتوانیم فرآوری ها را نیز ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی و تهیه و تولید مواد معدنی در شهرستان کار می کنند و اخیرا دو سه پهنه معدنی شهرستان آزاد شده است.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور طرح روکش لاستیک های سنگین و فوق سنگین در راور کلنگ زنی شد که سرمایه گذاری این طرح حدود 120 میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: قرار است این طرح طی 16 ماه به بهره براری برسد که برای 200 نفر شغل ایجاد می کند و 50 درصد تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن پرداخت می شود و 50 درصد آورده سرمایه گذار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است