ارزش دانش را با مدرک گرایی زیر پا گذاشتیم


ارزش دانش را با مدرک گرایی زیر پا گذاشتیم

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ارزش دانش را با مدرک‌گرایی زیرپا گذاشتیم گفت: دستاوردهای مهارت خودباوری و خوداتکایی است.

به گزارش ایرنا علی اوسط‌هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان و مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان
افزود: هر جا سخن از اشتغال به میان می‌آید؛ پرچمدار آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و این نگاه ملت و حکومت به این دیدگاه نیازمند زمان است زیرا هیچ گاه شایستگی در حرفه‌آموزی را به فرزندان خود نیاموختیم.
وی با بیان اینکه باید در مراکز فنی‌و حرفه‌ای هدایت حرفه‌ای داشته باشیم تصریح کرد: باید برای هدایت مهارت‌آموزان کمک کنیم.
رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه مسئولانه با فرزندان کشور رفتار کنیم گفت: امروز به دنبال وزن اجتماعی خود هستیم که سازمان‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به درجه رفیع خود در نزد مردم برسد.
اوسط‌هاشمی با اشاره به اینکه مطالبات در شورای مهارت بیان شود گفت: باید وزرات تعاون مشعل‌دار اشتغال و مهارت در کشور باشد.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم برای برون رفت از ابرچالش بیکاری روی آوردن به توانایی افراد است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در عصر بحران با تاسی از مهارت می‌توان به جوانان این مرز و بوم کمک کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به ورود فنی وحرفه‌ای به مدارس برای آموزش‌های مهارتی گفت: این مهم یک ضرورت ملی است که باید به آن توجه ویژه شود.
اوسط هاشمی با بیان اینکه همه ارزش‌ها در عنوان‌ها نیست بلکه در صلاحیت‌ها است گفت: اگر امروز به کسی عنوان دکتر، مهندس، پزشک نگویند به آن‌ها برمی‌خورد اما در سازمان به دنبال منزلت اجتماعی مهارت هستیم.
وی با بیان اینکه رسالت ما تربیت مربی است نه صرفا آموزش گفت: هیچ دلیلی نمی‌بینم که کارگاه‌ها در انحصار فنی وحرفه‌ای باشد بلکه با آموزشگاه‌های آزاد به شراکت گذاشته شوند تا شاهد به صف کشیدن جوانان در کلاس‌های مهارت‌آموزی باشیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت : به پژوهشی نیاز داریم که منتج به محصول و ارتقا توان کارآموز شود و نیاز به پژوهش منتج به کتاب نداریم.
اوسط هاشمی با اشاره به اینکه صندوق توسعه مهارت به مجلس ارائه شده است تصریح کرد: به شرکت ملی گاز پیشنهاد داده‌ایم که همانند مرکز معاینه فنی خودرو، مرکز معاینه گاز ایجاد شود تا تمام خانه‌ها از لحاظ استانداردها معاینه شوند.
وی افزود: تاسیس آموزش فنی و حرفه‌ای بین‌الملل، ایجاد دپارتمان مهارت گازی اوپک، المپیاد کشورهای برخوداری از گاز از دیگر ایده‌های پیش رو است تا سهم بین المللی خود را در این حوزه بالا ببریم و از شرکا بین المللی در این زمینه استفاده کنیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه براساس اعلام مسیولان سالانه پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی در سطح استان کرمان انجام می‌شود و با توجه ظرفیت‌های استان کرمان می‌توانیم استانی عاری از بیکاری داشته باشیم خاطرنشان کرد: ضروری است که پیوست مهارت در کار فرهنگسازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران