گردش مالی اندک ایران در تولید صنایع خلاق و انیمیشن


پیچینگ انیمیشن «رویازی2» 25 و 26 آذر امسال با حضور تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران، خریداران و سفارش ‌دهندگان عرصه…

گردش مالی اندک ایران در تولید صنایع خلاق و انیمیشن

در نشست خبری دومین رویداد رویازی:

گردش مالی اندک ایران در تولید صنایع خلاق و انیمیشن
سیناپرس: پیچینگ انیمیشن «رویازی۲» 25 و 26 آذر امسال با حضور تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران، خریداران و سفارش ‌دهندگان عرصه انیمیشن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می شود.

پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نشست خبری دومین رویداد رویازی که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تثبیت گفتمان علم و فناوری در جامعه و تشکیل اقتصاد دانش بنیان در جامعه است. این معاونت از حدود پنج سال پیش پیرو قانون مجلس شورای اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد دانش بنیان (تمرکز بر اقتصادی که بر پایه تولید ثروت از علم است ) و پیشگیری از خام فروشی، زیست بوم اقتصاد دانش بنیان را طراحی و راه اندازی کرده است.

وی افزود: در این زیست بوم، دانشگاه ها ( محل تولید) و پارک های علم و فناوری( محل تبدیل علم به محصول) فعالیت داشتند اما سایر عناصر یا بازیگران اصلی زیست بوم ها مانند صندوق های سرمایه گذاری غایب بودند از اینرو رویداد رویازی به منظور تولید علمی و اقتصادی سازی انیمیشن در کشور کلید زده شد.

وی ادامه داد: امسال دومین رویداد رویازی در دو بخش پویانمایی و شخصیت سازی برگزار می‌شود که در بخش شخصیت سازی باید در کنار تولید آن به مانایی و جذب در بازار نیز توجه شود.

وی اظهارداشت: هم اکنون طبق آمارها، گردش مالی انیمیشن و صنایع خلاق در دنیا حدود 2700 هزار میلیارد دلار است، در حالی که گردش مالی سالانه ایران حدود 60 میلیارد تومان است.

سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهارداشت: فرهنگ غنی ادبی و هنری ایران پتانسیلی بسیار خوبی برای توسعه صنعت انیمیشن و اقتصادی سازی این علم در کشور است.

وی گفت: هم اکنون با یک مساله بسیار جدی در بحث اقتصادی کردن انیمیشن مواجه هستیم؛ پیش از اینکه ایده های انیمیشن سنجیده بشوند، تولید شده و وارد بازار می شوند. هنگام عرضه نیز بازار اقبال زیادی به این انیمیشن ها نشان نمی دهد.

وی به اهمیت بازارهای جانبی اشاره کرد و افزود: بازار جانبی، فرایند درآمدزا برای کشورها و شرکت هاست از اینرو باید این مساله مورد توجه تولید کنندگان انیمیشن قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد رویازی امسال نسبت به دوره قبل پیشرفت های قابل توجهی داشت. به عنوان مثال در این دوره با ورود مدرسان خارجی به دنبال تولید علمی و اقتصادی انیمیشن در ایران هستیم.

سیدامیر آقایی، دبیر ستاد برگزاری رویداد رویازی نیز گفت: در رویداد رویازی، پویانمایی‌ها و شخصیت سازی در دو بخش مختلف امسال ارایه خواهد شد.

وی گفت: امسال این رویداد با حضور مربیان و کارشناسان بین المللی برگزار می‌شود و سه طرح برتر نیز برای ارائه در بازار محتوای روسیه انتخاب خواهند شد. همچنین با مذاکره با سازمان‌ ها و نهاد‌هایی مانند وزارت نیرو، قوه قضاییه، راهنمایی و رانندگی نیز در نظر داریم توجه بیشتری برای تولید و سرمایه گذاری پویانمایی به ویژه برای آموزش دانش آموزان داشته باشیم.

ادامه دارد...

گزارش: فرزانه صدقی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی