60 میلیارد تومان سهم ناچیز ایران از گردش مالی صنعت انیمیشن دنیا


60 میلیارد تومان سهم ناچیز ایران از گردش مالی صنعت انیمیشن دنیا

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به گردش مالی سالانه 250 میلیارد دلاری صنعت انیمیشن در دنیا افزود: گردش مالی این صنعت در کشور حدود 60 میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن یک درصد جمعیت کشور مشخص می‌شود که چه سهمی باید از این گردش مالی در دنیا داشته باشیم.

سید محمدحسین سجادی نیری روز شنبه در نشست خبری آغاز به کار دومین رویداد رویازی ( پیچ بزرگ تهران) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: گردش مالی صنایع خلاق و انیمیشن در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است که این گردش مالی در کشور ما حدود ۶۰ میلیارد تومان است که این نشان می دهد که سهم ما از این بازار بسیار کم است.

وی اظهار داشت: رویداد رویازی که امسال دومین رویداد آن را در کشور برگزار می کنیم به دنبال علمی و اقتصادی کردن تولید انیمیشن در کشور است، مساله ای که در بازار انیمیشن و بحث اقتصاد انیمیشن در کشور وجود دارد این است که ایده هایی که بر اساس سنجش بازار تولید شود وجود ندارد، متاسفانه انیمیشن هایی وجود دارد و تولید می شود که در زمان عرضه به بازار با اقبال روبرو نمی شوند.

وی ادامه داد: بازار پردازی در این حوزه یک مساله جدی است و یک فرآیند جدی برای شرکت ها است و باید مورد توجه قرار گیرد .

سجادی نیری گفت: در این رویداد، تعدادی مدرس خارجی برای اقتصادی کردن انیمیشن در کشور حضور خواهند یافت و امیدواریم با برگزاری آن انیمیشن که به عنوان خوشه جدی در صنایع خلاق کشور است به جایگاهی که مطلوب این کشور فرهنگی است دست یابیم.

وی اظهار داشت: اولین رویداد رویازی در سال گذشته با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری انقلاب اسلامی در اسفند ماه ۹۷ برگزار شد و دومین دوره آن نیز امسال در ۲۵ و ۲۶ آذر ماه برگزار می شود، نتیجه این رویداد سال گذشته طراحی یک فیلم سینمایی انیمیشن بود که اکنون در دست تولید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری