شرکت گوردون مورای اتوموتیو از طراحی جایگزین معنوی مک لارن F1 مشهور افسانهای با نام T.50 رونمایی کرد. این شرکت همچنین جزئیات بیشتری از یکی از جالبترین ویژگیهای این خودرو را منتشر نمود. این ویژگی یک سیستم پنکه یا فن در بخش عقب است که باعث بهبود قابلتوجه آئرودینامیک میشود. به منظور اطمینان از عملکرد عالی این خودرو در بخش آئرودینامیکی، گوردون مورای با تیم فرمول 1 ریسینگ پوینت همکاری کرده و از تونل باد و تجارب مهندسان آنها استفاده کرده است.
این فن 400 میلیمتری باعث شتاب گیری جریان هوا میشود زیرا هوا از دیفیوزر عقب عبور میکند. این سیستم دارای مجرای جذب عمودی بوده تا به این ترتیب پنکه گردوغبار و ذرات جاده را جذب نکند. ورودیهای هوا همچنین هوا را به سمت قوای محرکه هدایت میکنند تا روغن خنک شود. به منظور تنظیم بیشتر آئرودینامیک هم دو بال فعال در عقب وجود دارد که میتواند به بالا رفته و داون فورس را بیشتر کرده و یا اینکه با صاف شدن درگ را کاهش دهد.
مورای به رود اند تراک گفته است:
چیزی که ما می خواهیم باز کردن پرهها و چرخش پنکه در حداکثر حالت خود است تا همهی هوای آلوده و لایهی مرزی محو شده و بنابراین هوا مجبور است از سطوح عبور کند. این هوا باید از سطوح عبور کند تا وکیوم موجود در آنجا را پر نماید.
این سیستم آئرودینامیک فعال در چندین حالت بکار گرفته میشود. شدیدترین حالت با نام Vmax شناخته میشود و مجراها و پنکه را در آرایش درگ پایین قرار میدهد و از استارتر/ژنراتور 48 ولت یکپارچه برای افزایش قدرت پیشرانه به 700 اسب بخار استفاده میکند. همچنین پیکربندی داون فورس بالا نیز وجود دارد که در این صورت خودرو به زمین خواهد چسبید.
T.50 از پیشرانه 12 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی ساخت کاسورث با قدرت 650 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتون متر استفاده میکند. این پیشرانه ردلاین 12100 دارد و نیروی خود را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل میکند. مونوکوک و پانلهای فیبر کربنی باعث میشوند وزن خودرو تنها 980 کیلوگرم باشد.
T.50 در می 2020 بهصورت کامل معرفی خواهد شد و تنها 100 دستگاه از آن قرار است تولید شود. این شرکت قیمت 2 میلیون پوندی برای محصول خود در نظر گرفته و گفته میشود هماکنون میتوان آن را سفارش داد.