تیم فوتبال فجر سپاسی دیگر فرصت اشتباه ندارد


تیم فوتبال فجر سپاسی دیگر فرصت اشتباه ندارد

شیراز- ایرنا- تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز اگر همچنان بخواهد تا پایان فصل به عنوان مدعی باقی بماند، دیگر فرصت اشتباه و از دست دادن امتیاز ندارد.

این تیم ازپنج بازی گذشته که حداقل می باید ۱۲ امتیاز کسب می کرد هفت امتیاز بدست آورد که آمارخوبی نمی تواند برای تیم های مدعی باشد.

تیمی که قرار است امسال دل هواداران را پس ازهفت سال شاد کند، از۱۹ بازی باقی مانده که هرکدام درجای خود سخت است، باید بیشترین امتیاز را کسب کند.

برای تحقق این امر فجری ها نیازبه تقویت تیم آن هم با استفاده از بازیکنان خوب و حتی مطرح در پست های مختلف دارند.

این تیم در هفته شانزدهم در حالی که به نظر می رسید کارآسانی مقابل تیم نیروی زمینی تهران دارد در پایان با یک گل از روی نقطه پنالتی مغلوب شد اگرچه فجری ها اعتقاد داشتند داور در گرفتن پنالتی اشتباه کرده است اما باید تیم اینقدر قوی باشد که در برابر اینگونه اشتباه ها دچار ضرر نشود.

شاگردان داود مهابادی دربرابر تیم نه چندان مطرح نیروی زمینی فرصت‌های بسیاری را از دست دادند که این امر در طول دیگربازی ها هم اتفاق افتاده و نیاز به تقویت تیم درپست مهاجم دارد تا توپ ها تبدیل به گل شوند و در صورتی که داور هم اشتباه کرد، ذخیره گل های زده اش در هر بازی باید زیاد باشد تا متضرر نشود.

پیش ازهر چیز و تا پایان نیم فصل،تیم فجر که به دلیل شکایت یکی از بازیکنان قدیمی از سوی کمیته انضباطی با محرومیت گرفتن بازیکن جدید مواجه شده است باید مشکلش حل شود و آنگاه بر اساس نیاز سرمربی تیم اقدام به جذب بازیکنان خوب کند که قرار است چهار بازیکن به این جمع اضافه شوند.

تیم فجربا مجموعه ای که در باشگاه وجود دارد و همه پس از سال ها همدل شده اند تا به لیگ برتر صعود کنند باید تیمشان را خوب تقویت کنند و این امر نیاز به تقویت بنیه مالی هم دارد که در این راه تاکنون بدون حاشیه توانستند براین معضل اساسی تا حدودی فایق شوند.

این تیم تا پایان نیم فصل لیگ دسته یک بازی با تیم سپید رود رشت در هفته هفدهم در شیراز و یک بازی عقب افتاده هم با نود در شهر ارومیه دارد که هر دو دیدار بسیار سخت است وبرای اینکه این تیم در نیم فصل همچنان در کورس مدعیان باقی بماند و حتی قهرمان نیم فصل شود باید این دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

فجری ها درتعطیلات نیم فصل حدود دو هفته فرصت دارند و برای رسیدن به هدف که همانا لیگ برتری شدن است، باید تیمشان را تقویت کنند.

سپید رود را نباید دست کم گرفت

زردپوشان شیرازی بیست و یکم آذرماه ساعت ۱۴ در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان تیم سپیدرود رشت هستند و نباید به جایگاه تیم سپیدرود رشت که در رده چهاردهم جدول قرار دارد نگاه کنند چرا که با تیمی بازی دارند که سال ۹۷ در لیگ برتر حضور داشت اگرچه این روزها حال و روزش خوب نیست.

این تیم برای فرار از سقوط که با تیم رده هفدهم جدول تنها ۲ امتیاز فاصله دارد، به هر دری می زند تا از شیراز با دست خالی بر نگردد و اگر فجری ها بخواهند این تیم را به مانند نیروی زمینی دست کم بگیرند و فرصت های گلزنی را از دست بدهند کارشان سخت خواهد شد و شاید در پایان بازی حسرت بخورند که دیگر فایده ندارد.

شاگردان نادر دست نشان سرمربی تیم سپید رود با دریافت ۲۵ گل بدترین آمار درخط دفاعی درمیان تیم‌های شرکت کننده دارند و این بهترین فرصت برای تیم میزبان است تا دفاع شکننده این تیم را باز کنند و به گل برسند مشروط به اینکه در زدن ضربات آخر مهاجمان فجر دقت کافی داشته باشند.

این تیم درهفته شانزدهم در خانه با نتیجه سه بریک مغلوب تیم بادران شد و به نظرمی رسد تیم سپید رود چه درخانه و چه در خارج ازخانه تیمی است که می شود آن را شکست داد.

از اردوی تیم سپید رود رشت خبر می رسد که چندین بازیکن این تیم به دلایل مختلفی ازجمله مشکلات مالی همان معضل ریشه ای فوتبال ایران که نه حرفه ای است و نه آماتور از این تیم کنار گذاشته شده اند و سرمربی تیم هم تصمیم گرفته با استفاده از بازیکنان امید راهی شیراز شود اما بازهم نباید این تیم را دست کم گرفت و تجربه نشان داده است که جوانان با انگیزه کار را برای حریفان سخت می کنند.

باید منتظر ماند و دید شاگردان داود مهابادی از این فرصت استفاده می کنند و سه امتیاز حساس را در خانه نگه می دارند و یا اینکه تیم حریف با توقف فجر شگفتی ساز هفته هفدهم خواهد بود.

فجری ها با صدر جدول تنها سه امتیاز فاصله دارند اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که با تیم های مس کرمان، بادران تهران که پشت سر آنهاست تنها ۲ امتیاز فاصله دارند و در صورت لغزش نه تنها به صدر نمی رسند بلکه شاید یکی ۲ پله هم سقوط کنند.

فجری ها برای بازی با تیم حریف تمام بازیکنان خود را در اختیار دارند تا دست سرمربی تیم برای بستن بهترین ترکیب باز باشد.

هم اینک در جدول رده بندی گل ریحان البرز با ۳۰ امتیاز در صدرجدول جای دارد، نود ارومیه با ۲۹ امتیاز دوم است و تیم های مس رفسنجان و فجرسپاسی هم ۲۷ امتیازی هستند و جایگاه سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند و تیم سپیدرود رشت هم با ۱۵ امتیاز چهاردهم است .

همچنین تیم قشقایی شیراز در این هفته میهمان تیم داماش گیلان است که این تیم هم از مدعیان است.

در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر در دوره بیستم در سال ۹۹ دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند