مقصر بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه کیست؟


مقصر بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه کیست؟

سال‌هاست بوی نامطبوع مسیر فرودگاه را فراگرفته است. بوی عجیبی که هر بار تعداد کانون‌های آن بالا و پایین می‌شود.

اتاق خبر 24:

امکان ندارد به سمت فرودگاه امام (ره) در جنوب تهران بروید و بوی نامطبوع مشام شما را آزار ندهد. بویی مشمز کننده که مجبورید پنجره‌های اتومبیل را حتماً ببندید.

سالهاست این بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه وجود دارد و هر سال مسؤولان مربوطه وعده رفع آن را می‌دهند و حتی برای از بین بردن این مشکل بودجه هم در نظر گرفتند ولی خبری نشد که نشد و همچنان این بو در این محدوده باقی است.

در برخی ساعات مخصوصاً در شب بو بیشتر هم می‌شود. در این مسیر 28 کانون بو شناسایی شده است اما تاکنون مدیران مربوطه نتوانستند این بو را برطرف کنند. کشتارگاه‌ها، دامداری‌ها، فاضلاب واوان و اسلامشهر و رباط‌کریم، آرادکوه (مرکز دفن زباله‌ تهران) از جمله کانون‌های بو در جنوب تهران شناسایی شدند.

برگزاری جلساتی که خروجی نداشت/ بوی که رفع نشد

بارها مسؤولین جلسات مشترکی برگزار کرده و بعد از گپ و گفت اعلام کردند که این موضوع را حل و فصل می‌کنند اما اتفاقی نیفتاد.

در بهمن 97 کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست وقت استان تهران اعلام کرد متأسفانه از بین کانون‌های آلاینده و ایجادکننده بو در مسیر فرودگاه مجتمع دام‌گستر تاکنون هیچ اقدامی برای کنترل بو انجام نداده است. در این مجتمع 150 واحد دامداری مستقر شده است.

به گفته کلانتری، 25 کانون آلودگی و تولید بو در مسیر فرودگاه وجود دارد که از این بین سه کانون فاضلاب‌های اسلامشهر، واوان، رباط‌کریم و بهارستان، مجتمع‌های دام و طیور در اولویت قرار دارد.

مدیران بارها اعلام کردند که برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه نیازمند بودجه میلیاردی هستیم حتی یکی از نماینده گان وزارت جهاد کشاورزی در گذشته اعلام کرده بود که 85 میلیارد تومان بودجه برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه نیاز است.

این نماینده گفته بود که وزارت جهاد کشاورزی تخصص لازم برای بررسی کاهش بو در صورت رفع مشکلات زیست محیطی را ندارد و این کار وظیفه محیط زیست است همچنین راستی‌آزمای



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم