طرح نهضت سبز در استان اردبیل توسعه می‌یابد


طرح نهضت سبز در استان اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از توسعه طرح نهضت سبز در این استان خبر داد و گفت: برای تحقق سریع طرح‌های سبز نهال‌کاری و جنگل‌کاری نیازمند مشارکت آحاد جامعه و تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

شهامت هدایت روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرای طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سبز در خلخال افزود: با اجرایی شدن نهضت سبز جنگل‌کاری می‌توان در پیشگیری از سیل، افزایش ذخایر منابع آب‌های زیر زمینی، صیانت از محیط‌زیست و حفظ خاک موفق عمل کرد.

او اظهارداشت: طرح نهضت سبز نهال‌کاری در با کاشت ۴۲ میلیون اصله نهال در ۲۶ هزار هکتار در سطح ملی و ۲۱۰ هکتار از اراضی استان از ۱۴ آذرماه اجرایی شده و در این خصوص ۱۵۰ هزار اصله نهال تهیه و توزیع می‌شود.

هدایت از تداوم اجرای این طرح در طول سال و افزایش مستمر نهال‌کاری در استان نیز خبر داد و افزود: با تاکید ستاد هماهنگی نهضت سبز و نهاد ریاست‌جمهوری، نهضت سبز نهال‌کاری و جنگل‌کاری و افزایش سرانه فضای سبز در تمامی نقاط کشور با جدیت ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی ،وظیفه شرعی و انسانی هر فردی در جامعه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست برای جلوگیری از پیامدهای جبران‌ناپذیر مالی و جانی و امانت‌داری برای آیندگان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین گفت: پیشگیری از عواقب سخت زیست‌محیطی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی و آحاد مردم برای اجرای مناسب طرح نهضت سبز نهال‌کاری بوده و امیدواریم با اجرای هر چه مناسب چنین طرح‌هایی خبرهای خوبی در این خصوص در روزها و ماه‌های آتی اطلاع رسانی شود.

صادق پورمحمد ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز در این آیین از کاشت پنج هزار اصله نهال در ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: نهال‌های غرس شده با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شده و در مناطق کم‌آب گونه‌های درختی کم‌آب بر مانند سنجد ،بادام و گل محمدی در مناطق دارای آب مطمئن و پایدار گونه‌هایی مانند صنوبر برای کشت و توسعه زراعت چوب کاشته خواهد شد.

در این مراسم که برای نخستین بار در پاییز خلخال نهال‌کاری می‌شد، پنج هزار بوته نهال گل‌محمدی در اراضی اطراف جاده سیددانیال و حوالی ندامتگاه خلخال به وسعت سه هکتار با همکاری جوانان جمعیت هلال احمر و کارکنان اداره زندان و منابع طبیعی غرس شد.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟