قلعه اشتران جانی دوباره می‌گیرد


قلعه اشتران جانی دوباره می‌گیرد

قلعه اشتران که یکی از آثار فرهنگی، تاریخی شهرستان تویسرکان با قدمتی 224 ساله و به جا مانده از دوران قاجاریه است، مرمت و بازسازی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن و رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذار خصوصی مرمت این بنا خبر داد و اظهار کرد: گرچه احیای این قلعه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد اما بی تردید مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذار بازسازی قلعه اشتران حل شدنی است و ما تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود به کار می گیریم تا این بنا زودتر مرمت و بازسازی شود و به بهره برداری برسد.

اسحاق ترکاشوند با بیان اینکه روستای اشتران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تویسرکان است و قلعه اشتران در این روستا، زمینه گردشگری را مساعدتر کرده، گفت: قلعه تاریخی اشتران را می توان از ظرفیت های خوب گردشگری و جذب توریست در شهرستان به حساب آورد.

وی بیان کرد: قلعه اشتران میراثی ۲۲۴ ساله از دوران قاجاریه است که مشرف به قلعه خانگرمز و در مسیر جاده قدیمی همدان- تویسرکان قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعتش بی تردید یکی از قلعه های نادر در استان همدان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان یادآور شد: در ۱۰ بهمن ماه سال ۸۳ با پیگیری های مسئولان وقت آن زمان قلعه اشتران با شماره ۱۱۳۷۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

ترکاشوند با بیان اینکه قلعه اشتران مالکان شخصی دارد و مالکان آن از نوادگان حاج اردلان هستند، تصریح کرد: هم اینک نیز امیر اردلان پیگیری های مربوط به قلعه را انجام می دهد و با توجه به اینکه این قلعه جزئی از میراث فرهنگی کشور محسوب می شود، در سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای بازسازی بخشی از آن هزینه شد.

وی از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه گذار به دنبال دریافت تسهیلات است و استعلامات لازم برای سند قلعه هم از آنجا که موروثی به شمار می آید، در دست پیگیری است.

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذار جزء برنامه های اصلی ما است و اگر این مهم محقق شود، پس از هتل شدن قلعه، بی تردید این بنا از هتل عباسی اصفهان در جذب توریست موفق تر و از مزیت های گردشگری غرب کشور خواهد شد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل