فقط مرگ 2 نفر بر اثر آنفلوآنزا در استان بوشهر تایید شده‌است


فقط مرگ 2 نفر بر اثر آنفلوآنزا در استان بوشهر تایید شده‌است

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی فضای مجازی در خبرهای غیررسمی تلفات آنفلوآنزا در این استان را چهار نفر اعلام کرده‌اند، این درحالی است که تاکنون فقط مرگ 2 تن بر اثر این بیماری در استان بوشهر به صورت رسمی تایید شده‌است.

سعید کشمیری روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هر مرگی ناشی از بیماری تنفسی آنفلوآنزا نیست و باید از راه آزمایش خون ثابت شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون این دانشگاه تنها مرگ ۲ نفر از شهروندان بوشهری به دلیل آنفلوآنزا را که جواب آزمایش خون آنها آمده‌است و نشان می‌دهد آلوده به این ویروس بودند را تائید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۲ نفر دیگر را که رسانه‌های مجازی بنازگی اعلام کرده‌اند یک نفر در خارج از استان بوشهر فوت شده‌است و نفر دوم نیز هنوز نتیجه آزمایش خون آن دریافت نشده‌است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای جلوگیری از هرگونه تناقض آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اعلام آمار استانی منع کرده و قرار است آمار قربانیان آنفلوآنزا به‌صورت هفتگی توسط سخنگوی این وزارتخانه یا معاون بهداشتی آن اطلاع رسانی شود.

کشمیری اضافه کرد: شیوع ویروس آنفلوآنزا در استان بوشهر نسبت به دیگر استان‌های سردسیر کشور کمتر است اما افراد باید با رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تغذیه مناسب و خودداری از انجام فعالیت سنگین بدنی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

وی اظهار داشت: هرچند پیک بیماری آنفلوآنزا طی شده‌است و انتظار داریم شیوع بیماری در هفته‌های آینده کاهش یابد اما مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان وجود دارد و مشکلی دراین زمینه نیست و با تمهیدات انجام شده حتی دارو در اختیار داروخانه‌های خصوصی نیز قرار گرفته‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟