بهره‌مندی شهروندان آذربایجان‌غربی از سامانه فاضلاب، 15 درصد بالاتر از کشور


بهره‌مندی شهروندان آذربایجان‌غربی از سامانه فاضلاب، 15 درصد بالاتر از کشور

ارومیه - ایرنا - سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌مندی شهروندان استان از سامانه فاضلاب 15 درصد بالاتر از کشور بوده و به 65 درصد می‌رسد.

علیرضا رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بهره‌مندی شهروندان در کشور از سامانه فاضلاب، ۵۰ درصد برآورد می‌شود که اختلاف ۱۵ درصدی با این رقم در آذربایجان‌غربی، نشان می‌دهد اقدامات بسیار خوبی در این خصوص در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: این رقم در برخی شهرهای استان از جمله بوکان به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد که رقمی بسیار قابل توجه و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۰ واحد تصفیهخانه فاضلاب در استان در حال بهره‌برداری است که ظرفیت این تصفیه‌خانه‌ها ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برآورد می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های فاضلاب استان نیز ۹ واحد بوده و تعداد شهرهای دارای انشعاب فاضلاب هم به ۱۱ شهر رسیده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای سه‌میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲.۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی از خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی