حمایت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از پژوهش‌های فناورانه


حمایت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از پژوهش‌های فناورانه

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی از پژوهش‌های فناورانه با محوریت رفع نیاز صنایع کوچک در استان حمایت می‌کند.

سیاوش وحدت روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هرسال با توجه به رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ۵ تا ۱۰ درصد بودجه جاری این شرکت صرف حمایت از صنایع کوچک، فناوری و پژوهش با محوریت رفع نیازهای فناورانه می شود.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برای حمایت مالی از چهار پروژه پژوهشی استان ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی هزینه شده است.

وی، ماندگاری آبنبات و تغییر فرمول خوشه پلاستیک را از جمله این طرح ها دانست و اظهار داشت: ۲ میلیارد ریال از این رقم در سال جاری برای خوشه های صنعتی استان و مطالعه و مشاوره اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ صرف شد تا با دریافت این ایزو، که برای صادرات لوله های پلی اتیلن لازم است، زمینه صادرات آن فراهم شده و قدرت رقابت آن با نمونه های مشابه افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان نیز طرح های پژوهشی و عارضه یابی اجرا کرده ایم تا بتوانیم از پژوهش های مرتبط با واحدهای کوچک استفاده کنیم که البته نتایج خوبی نیز گرفته ایم.

خراسان شمالی دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

مجموع سرمایه‌گذاری واحدهای کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر