پرونده شکایت دیگری علیه گوگل باز شد


پرونده شکایت دیگری علیه گوگل باز شد

در پی اخراج چهار تن از کارمندان گوگل، هیأت روابط کار ملی آمریکا (LNRB) تحقیقات خود را از این شرکت به منظور بررسی ابعاد این موضوع آغاز کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، لارنس برلاند، پاول دوک، ربکا ریورز و سوفی والدمن، کارمندانی هستند که گفته می‌شود گوگل آنها را به دلیل فعالیت‌هایشان در امور مختلف در این شرکت اخراج کرده است. یکی از دلایل دیگر اخراج این چهار تن، ترغیب دیگر کارمندان گوگل به اعتراض علیه برخی برنامه‌های گوگل همانند ایجاد یک موتور جستجوی سانسورشده برای چین و یا تلاش‌های این شرکت برای عقد قرارداد با وزارت دفاع آمریکا عنوان شده است.

پرونده شکایت دیگری علیه گوگل باز شد

طبق قوانین نهاد مذکور، اگر این چهار تن بنابر این دلایل از گوگل اخراج شده باشند، این شرکت به نقض قوانین کارگری فدرال محکوم خواهد شد.

به گزارش شبکه CNBC، تحقیقات هیأت روابط کار ملی آمریکا بر روی این مساله متمرکز خواهد بود که آیا گوگل با اخراج این چهار تن، قوانین کار را نقض کرده یا خیر؛ و آیا کارمندان خود را از تشکیل اتحادیه و یا گردهم آمدن‌ها منع کرده است؟

با این حال، شکایت چهار کارمند اخراجی گوگل ثبت شده و این نهاد موظف است تحقیقات و بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد.

گفته می‌شود که حدود 90 روز طول خواهد کشید تا نتیجه این تحقیقات مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...