دچار پسرفت های فرهنگی شده ایم


امروزسه شنبه 19آذرماه مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

دچار پسرفت های فرهنگی شده ایم

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ:

دچار پسرفت های فرهنگی شده ایم
سیناپرس: امروزسه شنبه 19آذرماه مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن تاکید بر نشاط دانشجویی که در این دانشگاه حاکم است، گفت: رفتار و گفتار دانشجو را با دانش او محک می زنند از این رو، بسیار مهم است تا درفرصتی که برایتان ایجاد شده در کسب و علم و دانش بهره کافی را برده و از آن استفاده کنید.

دکتر سیدسعید هاشمی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: امیدوارم به عنوان نخبگان جامعه الگوی مناسبی برای سایرین و به ویژه قشر جوان باشید. چراکه، همواره یکی از دغدغه های ذهنی من مباحث فرهنگی و در مواردی پسرفت های فرهنگی است. چنانچه به وضوح قابل مشاهده است که دانشگاه ها، محیط های اجتماعی و حوزه فرهنگی جامعه ما روز خوشی ندارد.

وی افزود: ما ملتی متمدن و اهل فرهنگ هستیم. بنابراین دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان کشور وظیفه دارند در مباحث فرهنگی به خصوص در محیط های دانشگاهی به گونه ای رفتار کنند که الگوی موثری برای سایر جوانان باشند.

هاشمی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هرکشوری در گرو مسائل فرهنگی و اجتماعی حاکم بر آن است، عنوان کرد: البته این جریان به معنای نادیده گرفتن مقوله های اقتصادی نیست،اما تا زمانی که مشکلات فرهنگی که امروزه گریبانگیر جامعه ماست مرتفع نشود، در سایر حوزه ها راه به جایی نخواهیم برد. از این رو، به عنوان یک معلم به دانشجویان توصیه می کنم در خصوصمسائل فرهنگی احساس مسوولیت کنید و دغدغه مند باشید.

وی در ادامه به روند برگزاری جشنواره رویش اشاره کرد و گفت: این جشنواره در مسیر هویت سازی برای دانشجویان، در مجموعه دانشگاه قطعا موثر است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه کانون های دانشگاهی سرمایه فرهنگی دانشگاه هستند، اظهار کرد: اکثر رویدادها و فعالیت های دانشجویی در مسیر کانون ها وتشکل ها شکل می گیرد که در مجموعه های دانشگاهی و حتی بیرون از آن اثرگذار خواهند بود.

وی تاکید کرد: این جشنواره که با همکاری تشکل ها و کانون های دانشجویی و با هدف رونق بخشیدن به ابتکار، ایجاد انگیزه در دانشجویان و افزایش نشاط اجتماعی در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده، قطعا می تواند در مسیر تبدیل دارایی های فکری به ثروت نیز گام بردارد.

هاشمی ظهور و بروز خلاقیت ها و نوآوری را از مشخصه های اصلی در این جشنواره دانست و تصریح کرد: جشنواره رویش قطعا موجب تقویت کارآفرینی و کسب و کارها در مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین، سبب ایجاد مهارت های مختلف اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: مهارت های علمی، اجتماعی و فرهنگی در صورتی اثربخش خواهد بود که با محوریت فعالیت های دانشجویی در قالب کانون ها و تشکل ها انجام گیرد. با توجه به این موضوع خوشحالم که جشنواره رویش در دوره هشتم برگزاری با این حجم استقبال رو به رو شد. به گونه ای که 430 اثر دانشجویی به جشنواره رویش دانشگاه علم و فرهنگ ارائه شد و از این تعداد 200 اثر در مرحله داوری انتخاب شدند.

هاشمی با تاکید بر اینکه این تعداد آثار نشاندهنده ضریب نفوذ بالای این دوره است، گفت: وقتی از نظر کمی با این حجم رو به رو بوده ایم. قطعا از نظر کیفی هم آثار ارزشمندی قابل مشاهده است.

وی در پایان صحبت هایش ضمن تشکر از دانشجویان، کانون های دانشجویی و دست اندرکاران برگزاری این رویداد، گفت: امیدوارم این رویداد به سطح ملی نیز برسد.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟