نمایندگان کشور‌های ضامن روند آستانه در قزاقستان گردهم می‌آیند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه "دیلی صاباح Daily Sabah" ترکیه از...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه "دیلی صاباح Daily Sabah" ترکیه از استانبول، کشور‌های ضامن روند آستانه برای بحث درباره سوریه در قزاقستان دیدار می‌کنند.
قرار است ترکیه، روسیه و ایران روز سه شنبه در چهاردهمین نشست روند صلح آستانه در نورسلطان پایتخت قزاقستان شرکت کنند.
مقامات سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست درباره تازه‌ترین تحولات سوریه بحث و این تحولات را ارزیابی خواهند کرد.
انتظار می‌رود الکساندر لاورنتی اف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران و سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست شرکت کنند.
آن‌ها عمدتا بر تازه‌ترین اوضاع منطقه امن ادلب و تحولات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه تمرکز خواهند کرد.
نشست آستانه توسط ترکیه، ایران و روسیه به منظور گردهم آوردن طرف‌های جنگ سوریه و پیدا کردن راه حلی دائمی برای هشت سال جنگ داخلی در این کشور ترتیب داده شد. دستور کار اصلی این نشست بر روند قانون اساسی، انتقال قدرت سیاسی، امنیت و اسکان آوارگان تمرکز داشته است.
نخستین نشست روند آستانه ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور تسهیل گفتگو‌های صلح مورد حمایت سازمان ملل در ژنو، در ترکیه برگزار شد.
ایبک اسمادیاروف وزیر امور خارجه قزاقستان روز دوشنبه اعلام کرد همه طرف‌ها شرکت خود را در این نشست تایید کرده اند. وی افزود گیر پدرسن نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد ترکیه، روسیه و ایران، همراه با هیئت‌هایی از دولت سوریه و مخالفان نظامی آن، در این نشست حضور خواهند داشت. وی گفت: هیئت‌هایی از عراق، لبنان، اردن و سازمان ملل بر این نشست نظارت خواهند داشت.
وی افزود: دستور کار این نشست شامل افزایش کمک انسانی به سوریه، کمک به بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و پیش بردن روند سیاسی با راه اندازی کمیته قانون اساسی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی