باند جعل اسناد مسافرتی و اقامتی در پایتخت منهدم شد


باند جعل اسناد مسافرتی و اقامتی در پایتخت منهدم شد

تهران- ایرنا- رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت از انهدام باند چهار نفره جعل و توزیع اسناد اقامتی و مسافرتی در شمال تهران خبر داد و گفت: این متهمان با صدور کارت و اسناد جعلی مبالغ هنگفتی از اتباع خارجی دریافت می‌کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علی محمدی در این باره اظهار داشت: چندی پیش اخبار و گزارش هایی در خصوص فعالیت اعضای یک باند که اقدام به تهیه مدارک اقامتی و مسافرتی جعلی برای صدها مهاجر غیرقانونی می کردند، دریافت کردیم.

وی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که اعضای این باند در ۶ ماه گذشته تعداد زیادی گذرنامه و مدارک مسافرتی مفقودی یا سرقتی را که از طریق همدستانشان به دست آورده بودند با جعل اسناد به مهاجران غیر قانونی که قصد سکونت در کشور ایران و یا قصد خروج از کشور و مهاجرت به سایر کشورها را دارند با قیمت های هنگفتی فروخته اند.

علی محمدی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه این متهمان در محدوده پارک وی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: مراقبت های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته هفدهم آذر ماه تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی برای دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهمان وارد عمل شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: در این عملیات پلیسی ماموران اعزامی موفق شدند اعضای این باند چهار نفره جاعل را در مخفیگاهشان قبل از متواری شدن دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی اعم از پاسپورت و روادید و کارت کشف شد، اضافه کرد: متهمان در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشتند: به ازای جعل هر کارت یا سند ، مبلغی بین ۵۰۰ هزار تاسه میلیون تومان دریافت می کردند.

محمدی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی شدند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی