دانشجویان نیروی محرکه و پویایی جامعه هستند


دانشجویان نیروی محرکه و پویایی جامعه هستند

رشت _ ایرنا - فرماندار شهرستان صومعه سرا در آیین تجلیل از دانشجویان دانشکده فنی وحرفه ای میرزا کوچک صومعه‌سرا گفت: دانشجویان در تمامی صحنه های جامعه نقش اساسی دارند و باتلاش و همت خود در زمینه های علمی نیروی محرک و پویا جامعه هستند.

سیدجلال محمدی با اشاره به اینکه مطالبه گری باید در ذات دانشجو باشد اظهار داشت:دولت و جامعه پذیرای نقد منصفانه دانشجویان برای پیشبرد اهداف نظام است .

فرماندار شهرستان صومعه سرا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از رویدادهای مهم و پیشرو در اسفندماه جاری توصیف و تصریح کرد: مشارکت گسترده، صیانت از آرا، رقابت و امنیت بالا در این انتخابات سرلوحه کار مجریان و دست اندرکاران است و حضور دانشجویان می تواندحماسه ای دیگر خلق کند.
رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای صومعه سرا نیز در این مراسم دانشجویان را قشری پویا و فعال و پرانرژی و آگاه بخش به جامعه ذکر کرد.
رضا مددی افزود: دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا با پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته های مهندسی نرم افزار کامپیوتر و مهندسی الکترونیک در سال تحصیلی جدید، تعداد رشته های تحصیلی فعال در دانشکده به ۱۸ رشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۲۳۰ دانشجو در حال تحصیل هستند افزود: دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا دارای یک واحد خوابگاهی ۱۰۰ نفره نیز می باشد که به زودی با تکمیل سازه های در حال احداث ظرفیت خوابگاهی دانشکده دو برابر خواهد شد.

وی افزود : پروژه در دست احداث خوابگاه دانشجویی ۸۰۰ مترمربعی است که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی ظرف یکسال گذشته داشته است.

در این آئین دانشجویان نیز به بیان نکته نظرات خود پرداختند و در پایان از دانشجویان برتر با اهدا لوح و هدایا تقدیر شد
۱۶ آذر در تقویم رسمی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «آذر شریعت‌رضوی» که هنگام اعتراض به دیدار رسمی «ریچارد نیکسون» معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دومین شهرستان از لحاظ تعداد مراکز دانشگاهی محسوب می شود که حدود ۵ هزار دانشجو در این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران