پیشنهاد دو نماینده درباره توقف آموزش نظامیان سعودی


پیشنهاد دو نماینده درباره توقف آموزش نظامیان سعودی

دو نماینده جمهوریخواه بر لزوم توقف موقت آموزش به نیرو‌های خارجی و نپذیرفتن نیرو‌های جدید سعودی تاکید کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، دو نماینده جمهوری خواه آمریکا پس از حادثه پایگاه نظامی فلوریدا، بر لزوم توقف موقت آموزش به نیرو‌های خارجی و نپذیرفتن نیرو‌های جدید سعودی تاکید کردند.
پس از آنکه یکی از افسران نیروی هوایی سعودی در پایگاه هوایی وابسته به نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا شماری از نیرو‌ها را در این پایگاه به قتل رساند، دو نماینده جمهوریخواه آمریکایی، از پنتاگون خواستند آموزش به نیرو‌های خارجی به شکل موقت متوقف شود.
لیندزی گراهام عضو مجلس سنا خواست طی تحقیق درباره حادثه فلوریدا، آموزش نیرو‌های خارجی متوقف شود.
گراهام تاکید کرد عربستان متحد آمریکاست؛ اما اتفاق بسیار بدی روی داد.
از سوی دیگر، مت گیتس نماینده جمهوریخواه آمریکا توقف پذیرش نیرو‌های جدید سعودی را تا زمانی که روند تحقیقات آمریکا اجرایی شود، خواستار شد.
مت گیتس گفت: «می توانم بگویم اظهارات مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در خصوص خواسته بازنگری این برنامه، نتیجه رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است. ما باید در این برنامه بازنگری کنیم. بر این باورم در حالی که مارک اسپر در پرونده‌های شهروندان سعودی موجود در آمریکا جستجو می‌کند، ادامه نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها الزامی است تا تضمین شود که آن‌ها افراط گرا نیستند. در خلال این اقدام، باید این برنامه را به شکل موقت متوقف کرد و نباید نظامیان جدید سعودی را بپذیریم تا به طور کامل درباره تحقیقاتی که انجام می‌دهیم، مطمئن شویم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل