مشبک‌بری قرآن کریم با دستان زندانیان


مشبک‌بری قرآن کریم با دستان زندانیان

مربی مشبک طرح قرآن مجید در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مشبک‌بری قرآن کریم از لحاظ ابداعی و ایرانی بودن قابلیت ثبت را دارد که با رونمایی از این طرح، اقدامات لازم برای به ثبت رساندن آن انجام می‌شود.

عبدالرضا صیادی در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح مشبک‌بری قرآن کریم برای نخستین بار در زندان مرکزی شهرکرد انجام شده که تجمیعی از چوب، مخمل، مشبک و معرق چرم است.

وی افزود: این طرح از سال ۹۰ تاکنون توسط ۴۰ مددجو برای ۳۰ جزء از قرآن کریم انجام و ۳۰ جزء قرآن در ۳۰ کتاب مجزا طراحی شده است، این کار در هیچ کدام از کشورهای اسلامی انجام نشده و منحصر بفرد است.

صیادی با اشاره به اینکه ایده و طراحی این کار بر عهده خودش بوده است، گفت: در ابتدا زیارت عاشورا به این شکل، طراحی، بسته بندی و به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح مشبک‌بری قرآن کریم از لحاظ ابداعی و ایرانی بودن قابلیت ثبت را دارد، ادامه داد: با رونمایی از این طرح، اقدامات لازم برای به ثبت رساندن آن انجام می‌شود.

مربی مشبک طرح قرآن مجید در اداره‌کل زندان‌های استان اضافه کرد: در حاشیه کتاب از اسماء‌الله به عنوان نقوش اسلیمی به کار برده شده که هر جزء آن یکی از اسماء الهی به کار رفته است.

وی تاکید کرد: بعد از به ثبت رسیدن، اثر در موزه آستان قدس رضوی به عنوان سمبل هنری از چهارمحال و بختیاری توسط مددجویان زندانی نگهداری خواهد شد.

صیادی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی این است که از رمضان تا رمضان، دعای جوشن کبیر و انواع ادعیه‌ها را با این روش و ابتکار انجام دهیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟