تاکید بر حفظ حرایم تالاب انزلی برای حفظ محیط زیست است


تاکید بر حفظ حرایم تالاب انزلی برای حفظ محیط زیست است

رئیس دادگستری بندر انزلی گفت: حرایمی که در تالاب انزلی تعریف شده برای حفظ محیط زیست، اشتغال و پایدار ماندن تالاب است.

بهزاد براری در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان نمی خواهد در زمینه استفاده از تالاب حقی از کسی ضایع شود و اگر کاری هم انجام شده در حرایم این تالاب بوده و برای حفظ محیط زیست، اشتغال و پایدار ماندن تالاب است.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم به اسم حضور گردشگر محیط زیست تالاب را به خطر می اندازند، گفت: اگر دستگاه قضا در این زمینه ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را گرفته به خاطر پرونده هایی بوده که طی آن شاهد خشک کردن تالاب و تغییر کاربری در این زمینه بودیم.

رئیس دادگستری شهرستان بندرانزلی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه افراد بدون دلیل هیچ اداره ای را متهم به فساد نکنند، متذکر شد: با مراجعه به یک اداره و عدم کارکرد صحیح یک فرد از پرسنل، نمی توان اداره را متهم به فساد کرد و هر کسی ادعایی دارد باید از طریق قانون پیگیر موضوع مد نظر خود باشد و از نشر اکاذیب در این زمینه پرهیز کند.

اسماعیل قاسمی، بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی نیز، فرسوده بودن ماشین آلات جمع آوری پسماند را یکی از مشکلات دهیاری ها در بندرانزلی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر مفید این ماشین آلات ۱۵ سال تعریف شده، به دلیل مسافت زیاد بین روستاها و همچنین استفاده زیاد از این ادوات، فرسودگی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه پنج روستا در محدوده منطقه آزاد داریم، اظهار کرد: سال‌هاست که صدور پروانه در روستاها انجام می‌شود، اما عواید آن را منطقه آزاد می گیرد.

بخشدار مرکزی انزلی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی پرداختی ها توسط دولت کفاف هزینه ها را نمی دهد و همین مسئله نارضایتی مردم و دهیاری ها را به دنبال دارد و شاهد مراجعات مردمی به دهیاری ها و بخشداری ها در این زمینه هستیم و حتی بعضی دهیاری ها هنوز حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

قاسمی با اشاره به موضوع حریم و بستر تالاب، خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان با افزایش حریم تالاب توسط وزارت نیرو مواجه شدند و همین امر باعث شده تا در روستاهایی که طرح هادی دارد و در این زمینه هزینه صورت گرفته با مشکلاتی مواجه شوند.

بخشدار مرکزی انزلی با اشاره به وجود دو مرکز ایستگاه آتش نشانی در کپورچال و آبکنار، عنوان کرد: عدم پرداخت حقوق طی چند ماه اخیر پرسنل و فرسوده بودن ماشین آلات آتش نشانی از جمله مشکلات این دو روستاست.

وی در پایان تاکید کرد: با جدیت به دنبال فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت اجرا و پیگیری کمیته انطباق در سطح شهرستان هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا