کاروان دانش‌آموزی آستارا عازم مناطق عملیاتی شد


کاروان دانش‌آموزی آستارا عازم مناطق عملیاتی شد

آستارا - ایرنا - کاروان راهیان نور دانش‌آموزی آستارا به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، با بدرقه جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا روز یکشنبه در آئین بدرقه کاروان راهیان نور در محوطه سپاه این شهرستان گفت: ۳۰ نفر از دانش آموزان نخبه و جهادی دبیرستان‌های دخترانه با یک اتوبوس و یک خودروی سواری برای مدت چهار روز، از مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه، فکه و طلائیه بازدید خواهند کرد و برای آنها یادواره شهدا و شب‌های خاطره و روایت جنگ برگزار خواهد شد.

سرهنگ فردین عباس زاده افزود: اردوی راهیان نور از اردوهای سیاحتی و زیارتی مهم کشور است و همه ساله در راستای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین گفت: نقش بسیجیان و فرهنگیان در پاسداشت ارزش‌های انقلاب، سنگین‌تر از دفاع مقدس است و باید تفکر بسیجی در بین دوستداران انقلاب ترویج یابد.

سجاد موسوی افزود: این دومین کاروان راهیان نور دانش آموزی در سال تحصیلی جاری است و آموزش و پرورش کشور، ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید فرهنگی را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آن به تحصیل علم مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)