45 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی پرآب است


45 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی پرآب است

مشهد- ایرنا- در حال حاضر 45 درصد مخازن سدهای استان خراسان رضوی پرآب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان طی مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بود که به دنبال بارش‌های به نسبت خوب طی سال جاری شرایط مناسبی یافته است.
محمد علایی افزود: هم اکنون بیش از ۷۱۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای خراسان رضوی ذخیره شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۸۳۸ میلیون متر مکعب آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده که ۱۷۵ میلیون متر مکعب آن در بخش شرب و کشاورزی به مصرف رسیده است.
وی توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره‌برداری این استان را در مجموع یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان است.
علایی افزود: حجم کنونی آب جمع شده پشت سد دوستی بیش از ۵۶۳ میلیون مترمکعب است که ۴۶ درصد از ظرفیت این سد را شامل می‌شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۲ میلیون متر مکعب آب به سد دوستی وارد شدهکه ۱۲ میلیون متر مکعب آن از اول مهرماه امسال تاکنون بوده است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج