بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نخواهند بود


رسانه کلیک – به نظر می رسد بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نیست و این عناوین فرست پارتی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر نخواهند شد. چرخه حیات کنسول های نسل هشتم رو به اتمام بوده و ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به زودی از دور صنعت بازی های ویدیویی […] نوشته بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نخواهند بود اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – به نظر می رسد بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نیست و این عناوین فرست پارتی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر نخواهند شد.

چرخه حیات کنسول های نسل هشتم رو به اتمام بوده و ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به زودی از دور صنعت بازی های ویدیویی خارج می شوند. این بدین معناست که کنسول های بعدی مایکروسافت و سونی به نام های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 در کمتر از یک سال دیگر از راه می رسند. حال سوال مهم این است که این دو دستگاه جدید در زمان عرضه خود به همراه چه عناوین تقدیم بازیکنان می شوند؟ مهم تر اینکه آیا این عناوین قابل اجرا روی کنسول های نسل قبلی نیز هستند یا خیر؟

مایکروسافت در زمان رونمایی از پروژه اسکارلت، به معرفی اولین بازی نسل نهم خود یعنی Halo Infinite پرداخت. اثری که جدا از کنسول نسل نهم ایکس باکس، برای ایکس باکس وان نیز منتشر می شود. با این حال، شرکت سونی هنوز هیچ اشاره ای به انتشار بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 برای پلی استیشن 4 نکرده و این موضوع همچنان مبهم است. برای اینکه سونی نیز اقدامی مشابه مایکروسافت انجام دهد، Ghost of Tsushima یک نمونه عالی برای انتشار روی دو نسل هشتم و نهم پلی استیشن است.

بر اساس گزارش سردبیر وب سایت کوتاکو، جیسون شرایر (Jason Schreier)، بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نخواهند بود. شرایر در تازه ترین پادکست کوتاکو اسپلیت اسکرین (Kotaku Splitscreen) اعلام کرد که سونی قصدی برای عرضه بازی های فرست پارتی خود روی کنسول پلی استیشن 4 ندارد. به گفته وی، سونی بازی‌ های فرست پراتی که در زمان لانچ PS5 راهی بازار می کند، به صورت بین نسلی نیست و این عناوین برای همیشه به صورت انحصاری در اختیار کنسول پلی استیشن 5 خواهند بود.

بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نخواهند بود

بازی‌ های زمان عرضه PlayStation 5 بین نسلی نخواهند بود

طبق گزارش های قبلی، ممکن است که یکی از این بازی های فرست پارتی، پروژه جدید استودیوی بلوپوینت (Bluepoint) باشد که البته تا زمان اعلام رسمی سونی نمی توان از این موضوع اطمینان حاصل پیدا کرد. اگرچه بازی های بین نسلی برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر می شوند، اما هیچ کدام یک از آن ها بازی های فرست پارتی نخواهند بود.

دو کنسول ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 در تعطیلات سال 2020 میلادی روانه بازار می شوند. مایکروسافت و سونی هنوز به طور رسمی از این دستگاه ها رونمایی نکرده اند و جزئیات زیادی از مشخصات فنی آن ها ارائه نشده است. در خبرهای پیرامون کنسول بعدی ردموندی ها، اخیرا شایعه شده که مایکروسافت کماکان روی ساخت و عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت فعالیت می کند تا در نسل آینده، کنسول ارزان قیمتی نیز راهی بازار کند (مایکروسافت همچنان به دنبال عرضه مدل بدون دیسک ایکس باکس اسکارلت است).

Source: GamingBolt

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک