مجوز پرورش 74 هزارو 100 تن ماهی در هرمزگان صادر شد


مجوز پرورش 74 هزارو 100 تن ماهی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس- ایرنا- هم‌اکنون 113 هزار و 200 تن ظرفیت پرورش ماهی در دریای هرمزگان وجود دارد که با پیگیری‌های شیلات استان در جذب سرمایه‌گذار برای 74 هزارو 100 تن از این میزان، مجوز صادر شده است.

رییس گروه پرورش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان گفت: به منظور اهمیت حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این طرح مشارکت تعاونی‌های صیادی در اجرای آن است.

ایرج قایینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی‌پروری موجب کاهش برداشت از ذخیره‌گای طبیعی آبزیان می‌شود که نقش موثری در حفظ ذخایر آبزیان خواهد داشت.

وی، ظرفیت بالای تولید به علت وسعت دریاها، نبود نیاز به هوادهی، کاهش هزینه‌های تامین و نگه‌داری، شرایط مناسب پرورشی، نبود گونه‌های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می‌دهند را از مهم‌ترین علل موفقیت این استان در پرورش ماهی در دریا عنوان کرد.

رییس گروه پرورش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان از این استان در حوزه پرورش ماهی در دریا به عنوان قطب طلایی پرورش ماهی در دریا یاد کرد و بیان داشت: محدودیت منابع آبی در آب‌های داخلی، کاهش صید برخی از گونه‌های دریایی در جهان و روند صعودی تولیدآبزی‌پروری نیز از عوامل مهم برای پرورش ماهی در دریا محسوب می‌شود.

پرورش ماهیان دریایی در قفس یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در شیلات است که این طرح در شیلات هرمزگان به صورت آزمایشی از سال ۸۶ در جزیره هنگام و بندر آفتاب اجرایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !