رحماندوست فردا از بیمارستان مرخص می‌شود


رحماندوست فردا از بیمارستان مرخص می‌شود

آذر رضایی، همسر مصطفی رحماندوست گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی مصطفی رحماندوست مساعد است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید فردا (یکشنبه 17 آذر) از بیمارستان مرخص می‌شود.

رحماندوست فردا از بیمارستان مرخص می‌شود رحماندوست فردا از بیمارستان مرخص می‌شود
آذر رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره وضعیت همسرش، مصطفی رحماندوست، گفت: روز سه‌شنبه (12 آذرماه) وضعیت جسمانی‌ آقای رحماندوست دچار مشکل شد و ما او را به بیمارستان نیکان منتقل کردیم و متوجه شدیم که دچار حمله قلبی شده است.

وی افزود: تا به‌حال یک رگ اصلی و دو شاخه فرعی تحت عمل آنژیو قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی مساعد است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید فردا (یکشنبه 17 آذر) از بیمارستان مرخص می‌شود.
رحماندوست فردا از بیمارستان مرخص می‌شود

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» تیرماه ۱۳۲۹ در همدان متولد شد. این شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، پس از اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان، سردبیر مجله شهرزاد قصه گو به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده ‌است که بنابر گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبان‌های دیگر بوده ‌است.

رحماندوست، علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و قصه‌گویی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده ‌است. وی پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور رئیس کتابخانه ملی ایران شد‌ و اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی «کتابخانه ملی کودک و نوجوان ایران» کرد و توانست تا دهمین سال شروع به کار این پایگاه متن کامل بیش از بیست و چهار هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای پژوهشگران قابل دسترسی کند.

از این شاعر و نویسنده‌ تا به حال بیش از 150 اثر در بخش‌های مختلف شعر، داستان و ترجمه برای کودکان و نوجوانان منتشر شده و تیراژ کتاب‌هایش به بیش از 5/5میلیون نسخه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !