از عصر امروز هرمزگان بارانی می شود/رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه مسیل‌ها ممنوع


از عصر امروز هرمزگان بارانی می شود/رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه مسیل‌ها ممنوع

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان هرمزگان گفت: بر اساس بررسی‌های نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز بیشتر نقاط استان بارانی است.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان آب‌گرفتگی معابر عمومی را به دنبال دارد، اظهار کرد: با توجه به تغذیه رطوبت مناسب و همراهی باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی احتمال تقویت این سامانه در استان انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: شدت بارش در مناطق شرقی استان قابل‌ملاحظه و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق دریایی از روز شنبه تا سه‌شنبه وزش باد‌های نسبتاً شدید شرقی و در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور اظهار کرد: با توجه به وزش این باد‌ها و مواج شدن دریا و همچنین فراهم بودن شرایط بارشی همراه با رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ، توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در اسکله‌ها اندیشیده شود.

همچنین مدیریت بحران استان هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری به‌ویژه یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط به‌ویژه مناطق شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی، رگبار باران و رعدوبرق همراه با آب‌گرفتگی معابر، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد نسبتاٌ شدید و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود با توجه به‌احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی شهری و روستایی، برخورد صاعقه ،طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواج شدن دریا در استان، در خصوص اجتناب از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد ایمن دریایی اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند